Povestea masinilor Ford este si povestea fondatorului companiei, Henry Ford. Un inginer pur sange, el a devenit una dintre cele mai stralucite minti din industria secolului XX, fiind totodata o personalitate excentrica. Astazi, fie ca va doriti un Ford pentru familii sau un Mustang „naravas”, gama vasta de masini produse de compania americana. Cu peste 114 miliarde de dolari venituri anuale, Ford este al patrulea cel mai mare producator de automobile din lume. Iata cum a ajuns aici.
1.Una dintre primele companii ale lui Henry Ford a devenit in cele din urma Cadillac
Henry Ford si-a infiintat a doua societate, numita chiar Henry Ford Company, in 1901, dar dupa doar un an a renuntat la ea din cauza neintelegerilor cu investitorii sai, William Murphy si Lemuel Bowen. Ford a renuntat la companie pentru 900 de dolari dar si-a pastrat drepturile privind numele acesteia.
Cu ajutorul consultantului Henry Leland, Murphy si Bowen au relansat compania sub numele de Cadillac. Prima lor masina a fost construita in 1902 si, cu exceptia motorului de 10 CP, a fost practic identica cu designul modelului Ford A.
2. Ford credea in reincarnare
„Am adoptat teoria reincarnarii cand aveam 26 de ani. Pana am descoperit aceasta teorie, am fost nelinistit si nemultumit – fara o busola, ca sa spun asa. Cand am descoperit reincarnarea, a fost ca si cum as fi gasit un plan universal. Mi-am dat seama ca a fost o sansa sa imi dezvolt ideile. Timpul nu mai era limitat. Nu mai eram un sclav in mainile ceasului. Am avut suficient timp pentru a planifica si a crea. Nu as da nici cinci centi pentru a vedea intreaga lume, pentru ca simt ca nu exista nimic pe cele cinci continente si pe cele cinci oceane, pe care nu le-am vazut candva, intr-o alta viata”, declara Henry Ford intr-un interviu pentru „Detroit Times”, in 1928.
3. Modelul T ramane cel de-al optulea cel mai bine vandut automobil al tuturor timpurilor
Datorita tehnicilor de linie de productie implementate pentru prima data de industria auto de catre Henry Ford, Modelul T este inca cel de-al optulea cel mai bine vandut automobil vreodata. Este un lucru uimitor, avand in vedere ca a fost scos din productie in urma cu 89 de ani.
Fabricat in 1908, s-a vandut in peste 16,5 milioane de exemplare in 20 de ani. S-a estimat ca pana in 1914, 9 din 10 masini de pe sosele era un Ford. Doua alte modele Ford au avut vanzari mai mari decat Modelul T: Ford Escort – 18 milioane de unitati si pick-ul din seria F – 35 milioane.
4. Admirat de Hitler
Ziarul personal al lui Henry Ford, The Dearborn Independent, a lansat o serie de pamflete, incepand cu anul 1920, sub rubrica „Evreul international”, despre ceea ce se numea „amenintarea evreiasca”. Asta i-a adus lui Ford admiratia lui Adolf Hitler, care avea o poza cu Ford la el in biroul sau. De altfel, Hitler, care a mai colaborat si cu compania BMW, avea sa implementeze multe dintre tehnologiile Ford pentru realizarea masinilor Volkswagen. Ford a primit, de asemenea, Marea Cruce a vulturului german in 1938.