CONSTRUCTII ECHIPAMENTE

Care sunt etapele unei evaluari imobiliare?

impozitarea-cladirilor-2017

Sunt mai multe situatii in care putem avea nevoie la un moment dat de o evaluare imobiliara, de exemplu in cazuri precum vanzarea, cumpararea, transferul unor  cladiri, terenuri, case, apartamente, cu scopul garantarii unor credite de catre  banci,  cu scopul reducerii cotei de impozitare pentru cladirile aflate in proprietatea unor persoane juridice, asigurarea unor bunuri imobile, la expropriere, la partajurile stabilite in cazuri de divort etc.

Atunci cand este vorba despre evaluari cladiri ale unor societati, prevederile Codului Fiscal arata ca aceste rapoarte de evaluare respectiv reevaluare trebuie sa se realizeze din trei in trei ani, iar conformarea la aceste reglementari va duce la evitarea aplicarii cotei de impunere de 5 la suta din valoarea cladirii, mult mai mare decat valoarea cotei de impozitare, care este cuprinsa intre 0,2 si 1,5 la suta din aceeasi valoare.

De aceea, societatile trebuie sa solicite rapoarte de evaluare a cladirilor nerezidentiale, la termenele stabilite, dar si inainte de expirarea acestora, pentru ca pot avea sansa ca valoarea taxei de impozitare pe cladire sa se reduca sau pentru realizarea raportarilor financiare corespunzatoare. In acest sens, evaluarea trebuie sa fie efectuata de un expert autorizat, respectiv un evaluator ANEVAR. Acesta poate fi persoana fizica, membru al Asociatiei Nationale a Evaluatorilor din Romania (ANEVAR) sau o societate care detine calitatea de membru al asociatiei mentionate.

In ceea ce priveste modul cum decurge o evaluare imobiliara, aceasta este compusa din mai multi pasi si incepe cu solicitarea de catre client a unei oferte specifice de la evaluator. Oferta va fi facuta de expert dupa ce viziteaza proprietatea care va fi supusa evaluarii si afla detalii despre scopul pentru care va fi realizat raportul respectiv. Dupa ce partile implicate ajung la o intelegere in acest sens, este incheiat un contract de evaluare, in care vor fi specificate tipul, scopul si data de referinta a evaluarii, alaturi de alte aspecte convenite.

Odata parafat contractul, clientul ii va prezenta expertului imobiliar toate documentele corepunzatoare bunului imobil care va fi evaluat. Expertul va proceda la inspectia imobilului care va fi supus evaluarii si va face o serie de verificari in interiorul si in exteriorul acestuia, va fotografia elementele esentiale pentru intocmirea raportului, dupa care se va documenta in detaliu cu privire la valoarea de piata pentru a face toate calculele specifice metodelor de evaluare care vor fi aplicate.

Dupa finalizarea calculelor specifice, expertull va definitiva raportul de evaluare si il va prezenta clientului pentru a-i servi in scopul pentru care l-a solicitat.

About the author

Related Posts

Leave a Reply

Lasă un răspuns