Ce te va diferenția ca distribuitor în anul 2023?

295
Publicitate

Companiile care desfășoară activități de distribuție reprezintă o parte semnificativă a comerțului european. Conform datelor EuroCommerce, există 1,5 milioane de distribuitori, iar în cadrul acestor întreprinderi se află 5% din angajații la nivel UE. Activitatea acestora a devenit un element de bază, fiind intermediari pentru furnizarea materiilor prime către producători, dar și pentru furnizarea produselor în magazine.

Pentru a menține calitatea lanțului de distribuție, companiile din domeniu trebuie să țină pasul atât cu modificările socio-economice, cât și cu cele mai noi tehnologii de optimizare a businessurilor. Transformarea digitală permite creșterea productivității, iar soluții precum SFA dedicate echipelor de vânzări asigură automatizarea sarcinilor repetitive, obținând mai mult timp pentru activități de vânzare și dezvoltare a business-ului.

Publicitate

Trenduri pe care să le urmărești ca distribuitor în următorul an

Forrester a analizat situația actuală în domeniul retail și distribuție, iar elemente precum inflația, deficitul de personal și modul în care funcționează lanțurile de distribuție vor influența evoluția viitoare a afacerilor. Este și motivul pentru care antreprenorii urmăresc oportunitățile de creștere a veniturilor, dar și optimizarea costurilor. Una dintre aceste oportunități, după cum arată și analiza Forrester, este automatizarea proceselor cu ajutorul tehnologiei pentru a compensa deficitul de personal, dar și pentru a economisi timp și resurse. Unele din cele mai accesibile astfel de instrumente de automatizare sunt SFA software și integrare ERP.

Un alt trend pentru 2023 în aria B2B va fi e-commerce-ul: conform Statista, 17% din vânzările B2B vor fi generate prin intermediul canalelor digitale. Pornind de la această estimare, Shopify, una dintre cele mai importante platforme pentru dezvoltarea magazinelor online, a conturat câteva tendințe pentru anul viitor pentru e-commerce-ul B2B. Cele mai importante dintre acestea sunt: livrarea rapidă, implementarea unor practici de sustenabilitate, optimizarea experienței de utilizare a magazinelor online de pe mobil și managementul eficient al stocurilor.

Ține pasul cu tendințele și depășește competiția!

După cum observăm din recomandările specialiștilor, interacțiunile B2B vor fi tot mai frecvente în mediul online. Deci, în cadrul echipei de vânzări, vei putea adăuga un nou membru: magazinul online. Acesta va fi „agentul de vânzări” virtual disponibil la orice oră, susținând activitatea business-ului. Iar când vine vorba de gestionarea vânzărilor directe, respectiv a celor online, nu trebuie să îți faci griji. Există soluții de automatizare pentru ambele variante, pe despre care poți afla oricând mai multe de pe site-ul companiei Optimall by AROBS. Acolo vei regăsi informații atât despre automatizarea vânzărilor, a proceselor de inventar, cât și despre optimizarea rutelor de livrare.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.