Problema principala atunci cand se decide construirea unui website este aceea legata de costuri, iar adesea estimarile gresesc deoarece in general se iau in calcul doar onorariul web builderului si cel al administratorului. In realitate, cheltuielile pentru o pagina web includ mult mai multi factori.
Problema care apare in momentul in care se doreste realizarea unei pagini web este aceea ca nu exista o estimare corecta sau una gresita preturilor. Unele companii de web building si web design pot oferi un pret, iar altele il pot tripla fara a fi vorba neaparat de un onorariu incarcat. Este mai degraba vorba de diversele moduri in care o pagina web poate fi construita, hostata, mentinuta printre primele rezultate pe motoarele de cautare si actualizata constant. Din acest motiv, este foarte important ca proprietarul sa inteleaga exact la ce se rezuma cheltuielile necesare pentru realizarea unei pagini web, astfel incat sa poata face o alegere informata.
Pentru ce se plateste mai exact atunci cand se hotaraste lansarea unui site web
Pretul nu se reduce doar la onorariul designerului, al administratorului si al expertului in SEO, in suma totala intrand diverse cheltuieli adiacente, astfel:
1. Numele domeniului – unele companii de web hosting includ numele de domenii in pretul pachetului de hosting, pe cand altele pot cere o suma in plus pentru domeniu. In medie, un nume de domeniu costa 8-10 euro pe an sau 50 euro + TVA pentru domeniile .ro, acestea fiind cumparate pe viata.
2. Hostingul – un site nu poate exista in mediul online daca nu este hostat mai intai pe un server fizic. Companiile de genul www.smart-hosting.ro care ofera astfel de servicii pot avea tarife foarte diferite in functie de optiunile cerute, traficul de pe site si spatiul de stocare necesar. Pachetul de hosting poate costa intre 10 si 100 de euro pe an.
3. Web designul – onorariul designerului web care se ocupa de realizarea paginii depinde foarte mult de tipul de designer cu care se lucreaza. Companiile cu experienta tind sa ceara mai mult, insa ofera un cu totul altfel de garantie si adesea pot oferi inclusiv servicii de web hosting, pe cand apelarea la un freelancer inseamna o cheltuiala mai mica insa mai putine garantii. Pretul porneste de la aproximativ 500 de euro si poate ajunge la peste 1000, in functie de complexitatea proiectului si compania sau freelancer-ul cu care se lucreaza.
Pentru realizare pagini web, preturile depind foarte mult de optiunile si nevoile clientului, fiecare optiune in plus insemnand si o cheltuiala in plus. Regula de aur este ca un site mai scump va fi construit intr-un mod profesional si va reprezenta imaginea firmei intr-o lumina pozitiva, consistenta cu logo-ul si conceptul din spatele afacerii. Pe de alta parte, multe companii pot profita de lipsa de cunostinte in domeniu a clientilor pentru a incarca factura de plata la finalul proiectului. De aceea este foarte important ca viitorul client sa porneasca in discutii informat sau sa apeleze la o companie ori o persoana de incredere pentru construirea sau redesignul site-ului.