Cum functioneaza promovarea online in Romania

0
175

Internetul a schimbat fundamental aproape fiecare aspect al vietii noastre. De la modul in care interactionam cu familia, cu prietenii, colegii si cu firmele, o tehnologie care s-a nascut in urma cu aproape 20 de ani a devenit in zilele noaste indispensabila pentru multi oameni. 

Companiile inteleg importanta si valoarea pe care internetul le ofera. Ele pot interactiona usor cu clientii existenti si pot atrage unii noi. Pe masura ce internetul evolueaza, companiile vor continua sa-si perfectioneze metodele de promovare online, ajungand sa aiba un numar mai mare de clienti potentiali. 

Ce inseamna promovarea online?

Promovarea online se refera la o categorie mai larga de publicitate care poate lua forme multiple, dar care in general implica orice activitate de marketing realizata in spatiul online. 

Persoanele care se ocupa de promovare online si-au modificat stilul de lucru traditional, mutandu-se in on-line, pentru ca aici lucrurile par sa fie mai putin costisitoare. Exista multe locuri in care se poate face publicitate online fara a plati nimic in plus. Astfel, unele firme care fac promovare online pot incarca filmulete pe Youtube sau pot incepe un blog fara nici un cost. Alte companii pot prefera sa se promoveze printr-un site oficial si prin campanii de marketing de pay-per-click. 

Internetul prezinta de asemenea oportunitati interesante pentru companii de a realiza profilul clientilor lor. In acest fel, promovarea online va fi mult mai bine targetatata si va avea rezultate mai bune, mai relevante. Spatiul interactiv al internetului simplifica munca unei companii de a urmari, a strange, a depozita si a analiza date demografice despre clienti, preferintele personale, comportamentul lor online. Toate aceste informatii permit realizarea unor campanii de publicitate si promovare onlinepromovare online personalizate si relevante pentru clienti.

Promovare online – tipuri de web marketing

1. Publicitate de afisare – folosirea bannerelor si a altor anunturi grafice pentru promovarea produselor in spatiul online.

2. Search Engine Marketing  – se utilizeaza motoarele de cautare pentru a ajuta utilizatorii sa gaseasca produsele si servicile de care sunt cel mai interesati. Companiilor pot plati pentru a primi trafic preferential intr-o lista mai lunga de rezultate. 

3. Optimizare SEO – o metoda gratuita si organizata pe care companiile o pot utiliza pentru a imbunatati vizibilitatea site-ului in motoarele de cautare

4. Social Media Marketing – pentru promovare online se utilizeaza site-uri de socializare cum sunt Facebook si Twitter pentru a intra in legatura cu clientii. 

5. Email Marketing – o metoda de comunicare cu clientii prin trimiterea unor emailuri atent concepute.

6. Referinte de marketing – utilizarea unor canale de internet pentru a incuraja consumatorii sa recomande anumite produse pentru prietenii si familiile lor.

7. Marketing de afiliere – Presupune lucrul cu alte companii pentru a trimite noi potentiali clienti catre site-ul de vanzare de produse. 

8. Marketing Inbound – Sporirea valorii unui site web prin crearea de continut unic cum ar fi bloguri, jocuri, tutoriale video.

9. Video Marketing – folosirea unor filmulete video in scopul promovarii online.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.