Site-urile de reduceri par sa fie noul trend in materie de afaceri online si nu fara motiv. Odata cu dezvoltarea gustului pentru shopping online si a cresterii interesului clientilor pentru aceasta modalitate mult mai usoara si mai la indeamana de a face tot tipul de cumparaturi, piata online se deschide pentru noi oportunitati. Printre acestea, una dintre cele mai de succes idei de afaceri in mediul online al ultimilor ani sunt site-urile de reduceri si discount-uri.
Ce este un site de reduceri?
Cel mai graitor exemplu in domeniu este si cel mai nou site de tip lansat pe piata, www.marketdeal.ro. Market Deal este rezultatul obtinut de o echipa cu vasta experienta in vanzari care a studiat in profunzime fenomenul inainte de a pune bazele unui model de site de reduceri compatibil cu cerintele pietei din momentul actual.
Un site de reduceri este, dupa cum exemplifica Market Deal, un domeniu dedicat exclusiv ofertelor, promotiilor si voucherelor. Aceste tipuri de site-uri nu vand nimic, iar in acest detaliu consta inovatia. Site-urile de reduceri actioneaza, intr-un fel, ca intermediari intre brand sau companie si cumparator sau client.
Site-urile de reduceri se deosebesc fundamental de magazinele online in sensul ca principalul si unicul scop al acestora este de pune la dispozitia clientilor oferte si vouchere cu ajutorul carora se pot obtine reduceri in cele mai diverse domenii. Din acest motiv, aceste tipuri de site-uri sunt printre putinele surse de reduceri disponibile pe tot parcursul anului si nu doar in perioadele speciale de solduri.
Cum functioneaza site-urile de vouchere si reduceri?
Site-urile de reduceri colaboreaza cu branduri si companii cunoscute sau aflate la inceput de drum, oferind spatiu de promovare. Brandurile si companiile colaboratoare vin cu oferte de reduceri substantiale, disponibile exclusiv pe site-ul respectiv, de care clientii pot profita prin achizitionarea unor vouchere.
Ofertele si reducerile se aplica intr-un numar mare de domenii ce nu se limiteaza doar la vanzarea de produse. Site-uri precum Market Deal lucreaza cu nume cunoscute in domenii precum entertainment, medicina, restaurante, cafenele, welness, turism, dar si branduri de renume din lumea modei. O astfel de gama larga de promotii este secretul succesului unui site de gen.
Pentru a da rezultatele dorite si a nu ajunge in situatia primelor site-uri ce au pus in practica conceptul pe piata romaneasca doar pentru a da gres datorita proastei organizari, cateva elemente sunt extrem de importante:
1. Brandurile – brandurile cu care lucreaza un site de reduceri atrag clientii si in acelasi timp sunt o garantie a seriozitatii si profesionalismului. Un site care lucreaza cu branduri de renume inspira din start incredere.
2. Serviciul de relatii cu clientii – trebuie sa fie impecabil si disponibil 24/7 pentru a rezolva in cel mai scurt timp orice problema aparuta. Clientii pot avea nelamuriri sau, in situatii rare, intampina problema la obtinerea reducerii promise. Pentru a evita ca aceste probleme sa se transforme in reclama negativa, ele trebuie rezolvate cat se poate de rapid.
3. Reducerile oferite – trebuie sa fie reale si substantiale. Pentru a fi convinsi sa incerce un concept nou, utilizatorii trebuie atrasi de oferte cu adevarat exceptionale. Reducerile de peste 50% atrag, in general, cel mai multi clienti conform unor sondaje de opinie efectuate in 2013 pe acest subiect. Din acest motiv, site-urile de reduceri de succes tintesc intotdeauna catre oferte de reduceri ce ajung pana la 70% si in unele cazuri chiar 90%.