Flyerele se impart de obicei in zone cu flux sporit de trafic pietonal, precum iesirile din gurile de metrou, intersectiile aglomerate sau shopping center-urile, astfel ca oricine a avut ocazia de cel putin cateva sute de ori sa tina in mana un astfel de material publicitar.
Desi acest fapt trece neobservat de catre consumatorii obisnuiti, anumite flyere sau pliante ajung imediat in primul tomberon pe cand altele atrag instinctiv atentia. Este vorba aici de elementele de grafica publicitara, elemente pe care o persoana caruia i se inmaneaza un pliant nu le percepe in mod constient, dar care influenteaza reactia si nivelul de interes afisat chiar de la prima vedere.
Elementele importante de grafica in productia de flyere
Sondajele in domeniu au scos la ivala ca marea majoritate a celor carora li se inmaneaza flyere si pliante tind sa ignore materialele prea incarcate sau cu prea mult text, in schimb pozele viu colorate si designul original tind sa atraga atentia.
Toate aceste elemente de grafica sunt luate in considerare in procesul de concepere al flyerelor, inainte ca acestea sa intre in tipografie pentru publicatie. Firmele de specialitate ofera consiliere si in ceea ce priveste elementele de design grafic, insa pentru cei care doresc sa conceapa propriul design, iata cateva sfaturi si secrete:
1. Procesul de concepere al flyerelor, pliantelor sau alt fel de materiale publicitatre este impartit in doua dimensiuni distincte: conceptul si forma acestuia. Conceptul se refera la modul in care ideea de baza a campaniei, produsului sau evenimentului este transmisa prin imagini si text, iar forma se refera la tipul de publicitate ales: flyere, pliante sau postere. Posterele sunt potrivite pentru evenimente, flyerele pentru prezentarea de promotii, iar pliantele pentru prezentarea de oferte si servicii.
2. Alegerea culorii este importanta din mai multe perspective. In primul rand culorile sugereaza anumite stari, de la rosu care incita si energizeaza, la verde care este o culoare ce inspira increderea. Adesea insa, in mod special cand se tipareste un numar mare de flyere, culoarea de fond poate creste pretul de productie, astfel ca este mai bine sa se foloseasca un fond neutru, alb, iar culoarea sa fie utilizata doar in elementele de grafica.
3. Elementele de grafica atrag atentia si trebuie sa fie indeajuns de interesante pentru a ii convinge pe cei care primesc flyerele sa le aloce o a doua privire inainte de a le arunca, insa textul este cel care vinde evenimentul sau produsul. Textul trebuie sa fie prietenos, clar si la obiect, nu indeajuns de lung incat sa plictiseasca si trebuie sa sublinieze, in primul rand, modul in care produsul, evenimentul sau serviciul promovat se deosebeste de competitie.
4. Cel mai important sfat este acela de a evita greselile cele mai comune de design inainte ca acestea sa ajunga la tipografie. Un material publicitar trebuie sa aiba un aspect profesional pentru a oferi credibilitate, iar in cazul flyerelor se aplica aceleasi reguli de design ca si in orice alte situatii de acest gen:
- Se folosesc maxim doua tipuri de text pentru a pastra o coerenta a intregului material
- Tipurile de text mai neobisnuite se folosesc doar pentru titlu, iar textul de baza trebuie sa fie intotdeauna intr-un font simplu si usor de citit.
- Textul trebuie sa pastreze distanta de la marginea flyerului, dar si in jurul pozelor sau elementelor de design.
- Logo-ul trebuie redimensionat pentru a fi bine proportionat prin comparatie cu marimea materialului publicitar in sine.
- Atentie la contrastul dintre culoarea de baza si culoarea textului. De asemenea, toate culorile folosite trebuie sa se armonizeze intr-un mod care sa nu distraga prea mult atentia de la mesaj.