Atunci cand vine vorba de bugetul pentru partea de marketing si promovare online a unui brand, deciziile sunt adesea foarte dificil de luat. Echipa de marketing are ales intre campanii ppc – pay per click, google ads sau investirea in SEO, spre exemplu intr-o campanie de articole platite. Evident, in mod ideal aceste strategii nu ar trebui sa se excluda reciproc, insa sunt putine brandurile care isi permit din start sa ruleze toate tipurile de campanii in acelasi timp.
Daca bugetul este restrans, cea mai buna idee este sa investesti in SEO
Campaniile de SEO sunt scumpe, acesta este deja un lucru bine stiut. Este de asemenea o informatie gresita. O campanie SEO poate fi considerata scumpa doar daca este privita dintr-o perspectiva de termen scurt.
Investitia in orice tip de campanie de SEO este una pentru care ROI-ul incepe sa apara dupa o perioada de timp. Dar odata ce campania de SEO demareaza si incepe sa dea rezultate, ea va continua sa genereze trafic chiar si dupa incheierea sa. Prin comparatie, o campanie pay per click sau google ads inceta sa mai dea rezultate la sfarsitul campaniei.
Partea de articole platite sau campania de advertoriale este un pas important in orice campanie de SEO si reprezinta adesea cea mai mare investitie. Aceasta consta in realizarea de advertoriale – texte cu caracter publicitar care este informativ si nu agresiv, pentru publicarea pe site-uri din nise similare cu cea a site-ului pe care se lucreaza. O astfel de campanie face parte din procesul de link building care reprezinta baza oricarui efort in directia optimizarii pentru Google.
Odata creat acest profil de link-uri, el cedeaza autoritate site-ului iar traficul organic incepe sa creasca sigur si, cel mai important sustinut. Astfel, daca la lansarea in paralel a unei campanii PPC si unei campanii SEO de advertoriale poate parea ca ROI-ul este mai mare pentru PPC, dupa cateva luni, ROI-ul pe partea de SEO depaseste rezultatele campaniei de pay per click si, cel mai important, continua sa genereze trafic organic cu potential de conversie.