Este masajul cu adevărat eficient?

0
119

Este masajul cu adevărat eficient? 1

Terapia prin masaj, sau pur și simplu masajul, a fost folosită prima dată cu mii de ani în urmă. Scrierile antice includ referințe la masaj în Grecia, Japonia, China, Egipt și subcontinentul indian. Scopul masajului este relaxarea țesutului, creșterea fluxului de sânge și a oxigenului și scăderea durerii.

Masajul s-a dovedit a fi eficient pentru pacienții cu aceste afecțiuni: dureri de spate ușoare, cancer, intervenție chirurgicală by-pass inima, anxietate, migrene, sindromul de tunel carpian și hipertensiune arterială.
Dacă cauți dovezi că un masaj îți va îmbunătăți sănătatea, nu vei avea probleme în găsirea unei cercetări care să susțină aceasta. De la relaxarea durerii musculare după efectuarea de exerciții fizice la reducerea stresului, zeci de studii au legat chiar masajul erotic de beneficii reale fizice și psihologice.

Un masaj al mușchilor, timp de 10 minute, după un antrenament fizic ar putea reduce durerea cu 30%. Nivelul cortizolului (hormon generat de stres) scade cu 31% după o mișcare de frământare, în timp ce nivelurile hormonilor senzitivi cum ar fi dopamina și serotonina au crescut cu aproximativ 30%.
Realizarea unor mișcări de efleuraj și frământare poate reduce durerea musculară și poate îmbunătăți simptomele durerii, chiar și în rândul persoanelor cu osteoartrită. Reducerea durerii și reducerea depresiei se numără printre beneficiile rezultate în urma masajului.

Masajul tantric poate îmbunătăți funcția sistemului imunitar, totodată masajul crește fluxul de sânge în zonele creierului asociate cu o stare de spirit pozitivă și cu reglementarea stresului. Receptorii de presiune aflați sub piele stimuleaza activitatea nervului vag, o componentă majoră a sistemului nervos uman care joacă un rol important în funcțiile autonome precum ritmul inimii, respirația și digestia. Creșterea activității în nervul vag ar putea avea, printre alte beneficii, un efect de calmare asemănător meditației, ceea ce ar explica scăderea cortizolului și a altor simptome legate de stres.

Atunci când te lovești la cot sau la genunchi și apare durerea, primul instinct este să atingi sau să freci ușor locul durerii. Acest gest se poate explica prin ceva numit „teoria porții” durerii, care spune că creierul tău nu este capabil să înregistreze pe deplin stimulii dureroși atunci când receptorii de atingere sunt activi. Se explică astfel de ce durerea poate fi atenuată prin masaj.
În ceea ce priveste îmbunătățirea funcției imunitare, schimbările hormonale și ale sistemului nervos care au loc dupa masaj pot genera creșterea numărului de celule albe din sânge (celulele albe luptă împotriva virușilor).

Găsești mai jos câteva sfaturi pentru a profita la maxim de un masaj:
Nu mânca chiar înainte de un masaj. Fii punctual, dacă ajungi într-o stare de agitație datorată grabei este posibil să dureze mai mult pentru a te relaxa. Scoate-ți hainele pe măsură ce crește sentimentul de comfort. Asigură-te că îmbrăcămintea pe care o păstrezi pe tine (dacă masajul nu se realizează nud) va permite maseuzei să efectueze mișcările de masaj. Dacă ești alergic la orice uleiuri, loțiuni sau pulberi, spune-i maseuzei pentru a folosi un înlocuitor. În timpul masajului, anunță orice disconfort resimțit. Relaxează-ți mușchii și mintea în timpul masajului. Respiră în mod normal pentru a ajuta atingerea relaxării. Dacă te simți amețit după masaj, nu te ridica prea repede de pe masa de masaj. Hidratează-te corespunzător după masaj și odihnește-te! .

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.