Firmele din sectorul de jocuri se orienteaza spre online

0
244

Romanii au fost mereu pasionati de jocuri. Dupa anul 1989, jocurile pentru adulti au devenit o activitate de business foarte profitabila si tot mai dezvoltata, mai intai in marile orase, apoi, in diverse forme, chiar si in localitatile mai mici. Merita aici amintite si jocurile transmise la TV (in special cele de tip bingo), care au facut istorie in acest sector economic.

 

Cu timpul, jocurile la care au acces romanii (in mod profesional, in relatia cu firme de specialitate) au devenit tot mai diversificate, inclusiv ca forma de organizare. Un segment ce a castigat o cota de piata semnificativa este cel al pariurilor online, agentiile fiind foarte accesibile pentru diverse categorii de populatie. In aceasta zona, pasiunea pentru sport a romanilor a punctat decisiv: pariurile „se consuma” impreuna cu sportul si mai ales cu fotbalul.

 

Desigur, cazinourile s-au inmultit in paralel pe piata, abordand in special o nisa aparte de public – persoanele care isi doresc divertisment rafinat, jocuri care combina eleganta, prestigiul si… sansa de a castiga sume mari de bani. Pe masura ce pretentiile jucatorilor au devenit mai ridicate, operatorii din domeniu au investit in modernizarea acestor locatii unde se regasesc jocuri precum poker, blackjack si ruleta.

 

In ultimii ani, sectorul de jocuri a „atacat” o noua piata: cea online. Operatorii din mediul offline (precum si alti investitori) au inceput sa aloce sume semnificative pentru investitiile legate de jocuri la distanta. Platformele web au devenit rapid o expresie a tehnologiei de ultima generatie. Analizand varietatea si performanta actualelor aplicatii pentru dispozitive mobile se poate constata ca acestea sunt chiar un accelerator pentru inovatie.

 

Sectorul de jocuri online este considerat in prezent un domeniu cu un viitor stralucit, in timp ce sectorul offline are tendinta de a slabi, de a pierde din numarul de clienti. Nu intamplator, exista companii cu experienta in zona de jocuri „traditionale”, care aloca investitii semnificative spre zona online. Apreciat la inceput drept o nisa excentrica, mai degraba de experimentare, sectorul online castiga teren an de an, iar noile generatii de jucatori considera perfect normal acest tip de divertisment pentru distractiile de zi cu zi.

 

Pentru a atrage inclusiv publicul mai putin prieten cu tehnologia, branduri de top precum PokerStars se promoveaza activ pana si in mediul offline (chiar si la TV). Aplicatiile acestui operator sunt extrem de populare acum inclusiv pe piata locala, in randul utilizatorilor de smartphone-uri si tablete din Romania. Pentru firmele din sectorul de jocuri, a investi in mediul online nu mai este o provocare optionala, ci una obligatorie pentru cresterea cifrei de afaceri si pentru succesul pe termen mediu si lung.

 

Dintr-o nisa foarte ingusta (asa cum era in anii 2000), sectorul de jocuri online a devenit in unele cazuri „motorul” afacerii, iar perspectivele sunt si mai evidente daca analizam estimarile specialistilor cu privire la trendul pentru viitorul apropiat. Apetitul romanilor pentru tehnologie este foarte ridicat. In plus, exista si un context ideal: in tara noastra serviciile de telefonie mobila si internet sunt extrem de mici, iar vitezele de trafic web sunt printre cele mai ridicate din lume. Mai mult decat atat, vitezele cresc permanent, iar preturile au tendinta de a scadea si mai mult!

 

Drept rezultat, numarul posesorilor de smartphone-uri a crescut puternic, pana si in mediul rural. La fel si numarul de aplicatii descarcate si… numarul de jucatori online, care se distreaza si chiar reusesc sa castige bani din activitatile lor preferate. Aproape oriunde ai fi, poti avea acces (foarte ieftin) la jocuri online, iar divertismentul este asadar – oricat de cliseu ar suna – la un click distanta…

 

Source: pexels.com

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.