Modalitati de a mentine contactul cu audienta in marketing

0
178

Brandurile cele mai puternice sunt cele care rezista in timp. Aceasta este una dintre definitiile pe care le poti auzi de la un consumator obisnuit, atunci cand il intrebi ce asteptari are el de la un anumit branding justad si cata incredere are in el. Intr-un fel, acest lucru este perfect adevarat, desi sunt si branduri consacrate care, in timp, au suferit schimbari radicale, generate de fuziuni sau chiar disparitia si reaparitia pe piata. Cum afecteaza insa acest lucru relatia cu clientii?

Una dintre modalitatile la care recurg strategii in branding se bazeaza pe afectiune. Este stiut faptul ca oamenii au o dorinta innascuta de a relationa unii cu altii, sub diverse forme. Acest lucru este intarit de psihologi, potrivit carora oamenii resimt o nevoie de baza la nivel cognitiv de a se apropia unii de altii, de a oferi afectiune, pana la crearea unor legaturi de durata, ceea ce reprezinta, pana la urma, o componenta esentiala a naturii umane. Nu in ultimul rand, unii resimt nevoia acuta de a fi parte a unei comunitati, iar acest lucru rezida in nevoia de iubire, de afectiune, ca nevoi de baza ale umanitatii. Acest comportament este intens studiat si exploatat de catre specialistii in marketing, acestia cautand noi si noi modalitati de a se conecta cu propriii clienti la un nivel mult mai adanc emotional. Astfel, daca un anumit produs ii linisteste pe oameni, ii face sa se simta familiari, le face viata mai usoara, atunci aceste lucruri pot fi folosite cu usurinta in consolidarea relatiei intre companie si consumator, cu pasi concreti spre fidelizare.

In ciuda probei timpului de care vorbeam mai devreme, piata se schimba mereu, la fel si strategiile de comunicare. Din acest punct de vedere, specialistii in marketing trebuie sa se adapteze si sa devina suficient de flexibili pentru a ramane in atentie. Iar acest lucru nu poate fi decat de bun augur, intrucat va permite sa va puneti la incercare creativitatea in moduri pe care nu le-ati mai incercat pana acum in campaniile de promovare.

Acest lucru nu trebuie sa se bata insa cap in cap cu notiunea de coerenta. Aceasta trebuie sa respecte regulile de baza fixate in crearea unui brand, in vreme ce flexibilitatea trebuie sa faca schimbarile necesare atunci cand este nevoie, pentru a tine pasul cu competitia si a va alinia la nevoile pietei.

Cu alte cuvinte, elementele ce tin de identitatea unui brand trebuie sa fie coerente si consistente, dar, in acelasi timp, au nevoie de improspatare permanenta, pentru a le mentine vii si, mai presus de toate, umane.

Acest lucru este valabil la produsele cosmetice cu traditie, care, desi sunt pe piata de zeci de ani, in fiecare sezon vin cu noi si noi produse si strategii, prin care sa isi fidelizeze clientii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.