Motivarea salariatilor este una dintre problemele pe care le ridica cel mai adesea majoritatea companiilor, indiferent de marimea, notorietatea sau succesul lor in planul afacerilor. Este foarte important pentru orice angajator sa isi fidelizeze lucratorii, iar din acest motiv cei mai multi dintre antreprenori cauta mereu metode ingenioase prin care sa impresioneze si sa loializeze.
Metodele clasice de motivare se imbina acum cu unele moderne, acest mix avand drept scop cresterea nivelului de atasament al salariatilor fata de companii si a dorintei acestora de a lucra in scopul comun al evolutiei companiei.
Iata cateva metode de motivare a salariatilor care chiar dau roade in cele mai multe dintre cazuri:
1.Oferirea tichetelor de masa
Chiar daca acestea acopera de cele mai multe ori o parte din salariu care nu este virata sub forma de bani, le confera angajatilor senzatia ca primesc ceva in plus fata de angajatii altor companii.
Acest lucru ii determina sa munceasca cu mai mult spor si sa ramana fideli companiei chiar si in momentele mai dificile cand tentatia de a schimba jobul este mai mare decat de obicei sau in momentele tensionate in care totul pare sa se destrame.
2.Oferirea bonusurilor si a primelor de vacanta
Bonusurile materiale sau cele care constau in diferite obiecte destinate uzului oricarui angajat reprezinta, de asemenea, atentii care au rolul de a-i motiva pe salariatii unei companii.
Acestea se ofera de regula inaintea vacantelor de sarbatori si pot fi materializate in bonuri cadou, intr-o prima mai consistenta de sarbatori sau chiar in cosuri cadou cu produse necesare in perioada sarbatorilor.
3.Respectarea zilelor libere legale
O alta metoda prin care un angajator isi poate atata respectul fata de salariatii sai este respectarea legii in ceea ce priveste acordarea zilelor libere legale. Respectarea drepturilor angajatilor si recunoasterea datoriei companiei sunt una dintre cele mai sigure metode de motivare a salariatilor.