Studiu privind cercetarea cantitativa de marketing

0
244

cercetare cantitativaTot mai multe companii din Romania, isi indreapta atentia catre acele firme ce isi ofera diferitele servicii de cercetare prin metode specifice si foarte importante atunci cand doresti sa analizezi concret anumite informatii de baza.

Astfel de firme ce isi ofera servicii diferite, printre care si cele de cercetare cantitativa, se numara si cele mai importante companii de mystery shopping, care pe langa acest serviciu esential ofera o gama larga de cercetari, precum si cele la nivel de personal.

In comparatie cu clasica cercetare calitativa ce urmareste mai mult verificarea anumitor ipoteze, metoda de cercetare cantitativa este mult mai exacta si precisa, mult mai concluziva si presupune intervievarea unui numar mai mare de persoane. Din punct de vedere statistic, datele culese pot fi analizate mult mai precis iar cea mai utilizata tehnica de culegere a acestora este prin intermediul chestionarului. Rapoartele create in urma analizarii diferitelor date sunt prezentate grafic sau in tabele, precum si pot include recomandari si prezentari.

Instrumente folosite in cercetarea de tip cantitativa

Dupa cum am precizat si mai sus, cea mai utilizat instrument in acest tip de cercetare cantitativa este prin intermediul interviului, al acelui chestionar foarte bine stability si completat de grupul tinta la fata locului. Comunicarea directa poate aduce un plus de informatii dar si posibilitatea utilizarii anumitor materiale pentru incurajarea raspunsurilor respondentilor.

Metode de cercetare cantitativa ceva mai eficienta din punct de vedere al costului si al timpului acordat este prin intermediul chestionarului online si al interviului telefonic. Aceste tipuri de cercetare cantitativa sunt in general folosite atunci cand disponibilitatea respondentilor este una foarte mica, iar locatia nu intotdeauna coincide cu cea in care se desfasoara piata.

Desii in aceste metode de cercetare cantitativa prin intermediul diferitelor site-uri online sau telefonic sunt regasite foarte multe avantaje, printre care cele mai importante: costurile reduse, rapiditatea modului cum se desfasoara cercetarea sau dimensiunile esantionului, exista si alte aspecte negative. Aceste aspecte constau in calitatea informatiilor primite si interesul pe care il acorda un respondent atunci cand completeaza un chestionar online.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.