Industria băuturilor este una dintre cele mai dinamice, având în vedere frecvența consumului acestui tip de produse, dar și varietatea colaborărilor în domeniu. Producătorii și distribuitorii furnizează băuturi nu doar către magazine, ci și către companii din domeniul HoReCa, motiv pentru care, în prezent, echipele de vânzări gestionează comenzile cu ajutorul unei aplicații de tip SFA.
Datorită ritmului alert de desfășurare activității, un SFA Software influențează semnificativ productivitatea în industria de distribuție a băuturilor. Automatizând sarcinile repetitive, businessurile din domeniu pot oferi mai mult timp gestionării portofoliului de produse și adaptării la obiceiurile de consum de actualitate.
Unul dintre cele mai recente trenduri, care cu siguranță este de interes dacă ai o afacere bazată pe distribuția de băuturi este creșterea consumului de apă îmbuteliată. Conform unui recent comunicat de presă, o analiză realizată de compania de consultanță Growth Leadership Consulting arată că în România consumatorii cumpără cu 72% mai multă apă îmbuteliată comparativ cu media Europei de Est.
Mai mult decât atât, se estimează că până în 2026, o persoană va consuma cu până la 25 de litri în plus pe an în România, față de o creștere de 15 litri pe an din Europa de Est. Studiul relevă, deci, o pantă ascendentă semnificativă pentru următorii ani în ceea ce privește consumul de apă îmbuteliată în România.
Având în vedere această tendință, dacă ești producător și distribuitor de băuturi și în portofoliul tău se află apa îmbuteliată, este important să fii pregătit pentru livrări către colaboratorii tăi. Sau, cine știe, dacă încă în oferta ta nu se află încă acest tip de produse, ar fi un moment potrivit să le incluzi în afacerea ta.
Dacă folosești instrumente de automatizare a vânzărilor, vei putea observa și în comenzile procesate de compania ta această tendință de consum cu ajutorul rapoartelor de vânzare. Mai mult decât atât, vei avea mereu informații actualizate despre stocuri și produse, și, pe baza istoricului de vânzări, vei putea anticipa necesarul de comenzi pentru a fi pregătite în timp util.
Bineînțeles, beneficiile tehnologiei pentru afacerea ta nu se opresc aici – cu un SFA poți să organizezi rapid activitatea echipelor de vânzări, să setezi obiective, dar și să ai o imagine clară asupra încasărilor și scadențelor de-a lungul timpului. Așadar, dacă vrei să îți optimizezi afacerea și să obții performanțe maxime cu resurse minime, digitalizarea este soluția potrivită pentru viitorul companiei tale!