Comertul online din Romania a inregistrat cea mai mare crestere din Europa in anul 2016. Atunci a avut o crestere de 38% fata de media europeana. Se preconizeaza ca in Romania, comertul online are potentialul de a-si dubla valoarea pana in 2020, asta in conditiile in care investitiile vor creste.
Iata motivele pentru care comertul online creste
Romanii cumpara tot mai multe produse de pe internet din comoditate sau pur si simplu pentru ca le asigura confortul de care au nevoie. Acestia au ajuns sa cumpere online haine, electrocasnice, vacante, cosmetice, mancare, electronice dar si multe altele. Vezi pe ecomunicate.ro care sunt motivele pentru care romanii aleg mediul online in detrimetrul magazinelor clasice.
Bineinteles ca exista o diferenta de pret intre magazinele online si cele fizice. Aceasta diferenta se datoreaza costurilor mai mari asociate operarii unui magazin fizic. Aceste costuri implica chiria, intretinerea, depozitarea dar si costurile de personal. In schimb in mediul online pretul este mai avantajos pentru cumparator.
Oamenii prefera sa isi cumpere produsele de care au nevoie online, deoarece: economisesc timp, oferta de produse este mult mai bogata, pot cumpara produsele mai usor, pretul produselor este mai mic in comparatie cu cele din magazinele clasice si este mult mai comod sa plasezi o comanda chiar de la tine de acasa.
Exista si persoane care nu cumpara produse din mediul online deoarece : nu au incredere in magazinele online, nu au posibilitatea de a vedea produsele, de a le testa sau de a le proba, nu au incredere in calitatea serviciilor oferite de magazinul online sau nu isi doresc sa plateasca taxa costului de transport.
Mediul online a luat amploare in ultimii ani. Cumparaturile din cadrul magazinelor online au ajuns sa fie o normalitate. Oamenii sunt mult mai deschisi catre mediul online deoarece au vazut ca produsele puse la dispozitie sunt calitative iar serviciile sunt ireprosabile. In plus, este mult mai simplu sa cumperi un produs online decat sa mergi intr-un magazin fizic si sa te lovesti de toata aglomeratia si stresul de acolo.