Având în vedere nevoile de consum tot mai specifice în ceea ce privește serviciile din domeniul turismului și a ospitalității, specialiștii de software development au început să furnizeze soluții care au la bază diverse tehnologii pentru a să optimiza procesele, facilitând astfel experiența consumatorilor. Aceștia au dezvoltat diverse soluții, de la aplicații de limbi străine, la achiziționarea biletelor de avion, până la platforme de rezervări pentru sistemele din cadrul hotelurilor.
În cele ce urmează sunt prezentate mai pe larg tendințele tehnologice utilizate în domeniul turismului.
Smartphone-ul – prieten de călătorie
Organizarea unei călătorii nu mai reprezintă o bătaie de cap, mai nou aceasta poate fi facilitată cu ajutorul unui smartphone și a unei conexiuni la internet. În plus, dispozitivele mobile pot ține locul unui ghid turistic, indiferent de locație. Pe lângă faptul că puteți fi la curent în ceea ce privește statusul zborurilor și a rezervărilor din cadrul hotelurilor în timp real, smartphone-ul poate fi un partener de nădejde când vine vorba de a explora un oraș sau o țară nouă. Spre exemplu, acesta poate fi folosit pentru a identifica cele mai interesante restaurante și cafenele, sau chiar obiectivele turistice din apropiere precum muzee sau galerii de artă. Vacanța poate fi și mai plăcută prin intermediul funcționalităților ce au la bază voice search a asistenților virtuali precum Google Assistant sau Siri.
Automatizarea – a dobândit aplicabilitate practică
Având în vedere reducerea bugetelor pe scară largă de pe parcursul pandemiei, automatizarea proceselor a facilitat eficiența operațională. Totodată, automatizarea a fost esențială pentru a asigura un nivel de securitate și siguranță sporită pasagerilor, pe parcursul călătoriilor.
Totodată prin încorporarea tehnologiei biometrice dar și prin standardizarea verificării digitale prin introducerea certificatelor de vaccinare împotriva Covid 19, procedura de control a fost simplificată. Practic pe baza unui cod QR persoana care deținea un astfel de document putea fi identificată. Automatizarea poate oferi o experiență mai simplă și mai sigură, reducând semnificativ timpul de așteptare, care de cele mai multe ori poate fi un inconvenient.
Eficiența operațională în cadrul aeroporturilor
Dat fiind faptul că societatea în care trăim se află într-o schimbare accelerată datorată pandemiei, aceasta a făcut ca scalabilitatea și eficiența operațională să fie esențiale pentru funcționarea optimă a aeroporturilor. Astfel, acestea au fost nevoite să își schimbe abordarea și să opereze zboruri într-un mod mai eficient pentru a putea maximiza profiturile, adaptând-se la scăderea volumului pasagerilor care a fost în scădere. Așadar, cloud computing a fost una din soluțiile investițiile cu o valoare ridicată. Între timp, tot mai multe aeroporturi au integrat sisteme de business intelligence pentru a îmbunătăți vizibilitatea pe parcursul operațiunilor lor, punând accent pe operațiunile de zbor și gestionarea activelor.
Internet of Things (IoT) –
Internet of Things reprezintă una dintre cele mai actuale tendințe în domeniul tehnologiilor emergente ale companiilor de software development. Aceasta presupune interconectarea dispozitivelor între ele prin intermediul conexiunii la internet, facilitând transferul de date. IoT are aplicabilitate și în cazul industriei de travel. Spre exemplu aceasta poate fi utilizată în cadrul lanțurilor hoteliere, permițând clienților control asupra sistemului de aer condiționat sau a celui de iluminat din interiorul camerei prin intermediul unui sistem IoT.
Sursa: