Optimizarea SEO a devenit, in ultimii ani, o unealta de marketing esentiala pentru antreprenorii online. Motivul este lesne de inteles: pozitiile fruntase in Google inseamna un trafic mai bun, o rata de conversie mai mare, dar si o crestere a vanzarilor. Insa cum functioneaza, mai exact, optimizarea SEO?
In primii ani ai internetului, posesorii unui site puteau obtine pozitii mai bune in paginile cu rezultate Google prin simpla folosire in exces a cuvintelor cheie in continutul paginilor, indiferent de relevanta acestora pentru utilizatori. Google a observat aceasta tendinta si, in timp, si-a imbunatatit algoritmii, punand din ce in ce mai mult accentul pe continutul de calitate al site-urilor.
Astfel, optimizarea SEO a devenit astazi un instrument de marketing mult mai complex, care presupune mult mai mult decat utilizarea cuvintelor cheie in continutul site-ului. Citeste mai departe pentru a afla, pas cu pas, cum poti folosi optimizarea SEO pentru a obtine un trafic mai mare pentru site-ul tau.
I. CUVINTELE CHEIE
Cel mai simplu mod prin care iti poti optimiza SEO site-ul il reprezinta includerea cuvintelor cheie in titlu, header, meta taguri si textele paginilor respectivului site. Cuvintele cheie au rolul de a arata motoarelor de cautare care este subiectul unui site si care este relevanta acestuia pentru utilizatorii care efectueaza cautari in Google, folosind cuvinte cheie.
In vremurile demult apuse ale optimizarii SEO, multi antreprenori online abuzau de “keyword stuffing”, folosind cuvinte cheie in exces, multe dintre ele fara vreo legatura cu continutul de pe site, in speranta de a obtine pozitii mai bune in Google. Insa, motorul de cautare a devenit, mai “inteligent” odata cu trecerea timpului, penalizand astfel de tehnici.
Prin urmare, pentru a obtine pozitii cat mai bune in Google, site-urile au inceput sa foloseasca mai eficient cuvintele cheie si sa ofere continut din ce in ce mai bun, situatie benefica atat pentru antreprenorii online, ale caror site-uri au urcat in Google, cat si pentru utilizatori, care au inceput sa obtina rezultate mai relevante pentru ei, atunci cand efectuau cautari dupa cuvinte cheie specifice.
Astazi, pentru a obtine mai mult trafic in urma cautarilor pe Google, este recomandat sa folosim in strategia de optimizare SEO urmatoarele cuvinte cheie:
1. Cuvinte cheie long tail
Daca detii un site, gandeste-te la cuvintele cheie long tail ca la scurte expresii care descriu specificul business-ului tau. Spre exemplu, daca afacerea ta se ocupa cu vanzarea de masini, ar fi minunat ca toti cei care tasteaza “masini” in Google sa ajunga pe site-ul tau, insa acest lucru este foarte greu de obtinut, avand in vedere cate mii de business-uri cu acelasi specific exista.
Solutia in acest caz este sa folosesti expresii cheie (long tail) cat mai specifice business-ului tau, care sa il ajute pe Google sa restranga aria de cautari. Spre exemplu, daca obiectivul business-ului tau este sa vanda masini second-hand, atunci este recomandat ca in optimizarea SEO sa te focusezi pe expresia “masini second-hand”.
Utilizatorii care cauta cuvantul cheie “masini” nu sunt neaparat interesati de achizitia unui autoturism, ei putand sa caute simple fotografii sau filmulete cu acestea. In schimb, un utilizator care cauta “masini second-hand” este, foarte probabil, interesat sa si cumpere un autoturism la mana a doua. Realizand o optimizare SEO eficienta si concentrandu-te pe expresii cat mai specifice, iti maximizezi sansele de a obtine pozitii mai bune in Google si de a atrage mai mult trafic pe site.
2. Cuvinte cheie care includ locatia
Pe langa cuvintele cheie cat mai specifice naturii afacerii tale online, este indicat sa incluzi si locatia in care iti desfasori business-ul. Spre exemplu, daca magazinul tau de masini second-hand este situat in Bucuresti, este recomandat sa folosesti o expresie long tail de tipul “masini second-hand Bucuresti”.
Google nu are de unde stie locatia business-ului tau, daca nu o specifici in continutul de pe site, de aceea este important sa precizezi si acest lucru daca iti doresti o pozitionare mai buna intr-o anumita zona geografica. O expresie long tail de genul “masini second-hand Bucuresti” iti creste considerabil sansele de a ocupa pozitii mai bune in Google, atunci cand se realizeaza cautari dupa aceasta expresie.
II. CONTINUTUL
Pe langa folosirea cuvintelor cheie potrivite, o strategie SEO pentru atragerea unui trafic mai mare presupune si existenta unui continut de calitate. Google nu poate citi si intelege articolele tale precum un om, insa este programat sa depisteze anumite elemente care sugereaza daca site-ul tau are un continut relevant sau nu pentru utilizatori.
Iata doua elemente care ii sugereaza lui Google ca site-ul tau este util pentru utilizatori:
1. Lungimea continutului
Cand creezi continut pentru paginile site-ului tau, ar fi bine sa ai in vedere ca acesta sa aiba peste 500 de cuvinte. Google apreciaza calitatea mai mult decat cantitatea, insa este recomandat ca articolele tale sa fie totusi consistente si cuprinzatoare.
2. Frecventa cu care postezi continut
Google prefera site-urile cu continut proaspat, actualizat periodic. Astfel, daca tu nu ai mai inclus continut nou pe site de luni de zile, nu te poti astepta ca pozitiile tale in Google sa se imbunatateasca. Majoritatea site-urilor au o sectiune separata, intitulata “blog” sau “noutati”, unde sunt incluse articole optimizate pe cuvintele cheie alese. Chiar si o singura postare noua pe saptamana este suficienta pentru ca Google sa semnaleze continutul nou si sa il ia in considerare.