Iata care sunt cele mai des intalnite greseli de optimizare SEO

0
255

Mediul online este intr-o continua schimbare, iar optimizarea SEO este un domeniu care permanent se reinventeaza si se adapteaza nevoilor utilizatorilor de internet. Unele tehnici SEO au evoluat, in timp ce altele au iesit din uz. De exemplu, meta descrierile raman inca un element important din punct de vedere SEO, insa mai mult pentru utilizatori decat pentru algoritmii motoarelor de cautare. Asadar, pentru a obtine si a-ti pastra vizibilitatea in mediul online, este vital sa fii mereu la curent cu noile trenduri si sa tii pasul cu schimbarile pe care Google le implementeaza.

Iata care sunt cele mai comune greseli de optimizare SEO pe care antreprenorii online si marketerii trebuie sa le evite pentru a-si mentine pozitiile site-ului in Google:

1. Lipsa unui continut de calitate si relevant pentru utilizatori

In prezent, probabil cel mai important element din optimizarea SEO este continutul unui website. Google “iubeste” continutul interesant si util pentru utilizatori, deoarece scopul sau final este sa le ofere acestora cele mai relevante rezultate in urma cautarilor pe care le efectueaza. Din acest motiv, cu cat continutul unui site este mai calitativ, cu atat acesta va fi mai bine pozitionat in Google.

2. Continut duplicat

Una din cele mai des intalnite greseli de optimizare SEO este reprezentata de publicarea aceluiasi continut pe mai multe pagini. Continutul duplicat poate duce la scaderi considerabile in ceea ce priveste pozitiile unui site in Google, sau chiar la penalizari din partea celui mai “puternic” motor de cautare.

O pagina de text care tine cont de practicile optimizarii SEO ar trebui sa aiba minimum 400-500 de cuvinte, iar daca depasesti aceasta limita, cu atat mai bine. Daca s-a folosit acelasi continut pe mai multe pagini din site, acest lucru iti poate afecta vizibilitatea in Google.

3. Continutul nu este actualizat periodic

Google apreciaza continutul nou, asa ca ar trebui ca strategia ta de optimizare SEO sa includa actualizarea periodica a site-ului cu continut nou. De exemplu, pentru un business de tip eCommerce, una din cele mai bune metode de a face acest lucru este sa creezi un blog pe site, unde poti scrie articole utile si relevante pentru vizitatorii site-ului si pe care il poti folosi, de asemenea, pentru a anunta promotii si reduceri. Nu uita sa actualizezi si meta tagurile, meta descrierile, dar si textul ALT din spatele imaginilor, mai ales daca strategia cuvintelor cheie a fost schimbata.

4. Site-ul tau nu este optimizat pentru dispozitive mobile

Strategia de optimizare SEO a oricarui site trebuie sa includa intotdeauna si versiunea mobile a acestuia. Intr-o lume in care majoritatea utilizatorilor de internet fac cumparaturi online de pe smartphone-uri, este imperios sa iti optimizezi site-ul atat pentru desktop, cat si pentru dispozitive mobile. Altfel, daca nu tii pasul cu evolutia tehnologiei, poti pierde potentiali clienti valorosi.

5. Viteza mica de incarcare a site-ului

Viteza mica de incarcare a unui site este o alta greseala de optimizare SEO care poate compromite succesul unei afaceri online. Traim in epoca vitezei, iar utilizatorii (mai ales cei care folosesc dispozitive mobile) vor sa afle rapid si usor informatiile pe care le cauta. Asadar, viteza de incarcare a site-ului tau ar trebui sa fie un aspect foarte important in orice strategie de optimizare SEO. Daca ai un site care se incarca greu, rata de respingere a site-ului va creste considerabil, ceea ce inseamna ca vizitatorii tai vor parasi site-ul imediat cum vor intampina probleme cu incarcarea paginilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.