Din ce inc e mai multi antreprenori aleg sa isi deschida un magazin online. Este o evolutie normala, in conditiile in care cumparaturile online cunosc o dezvoltare impresionanta si ofera flexibilitate si informare.
Administrarea unui astfel de magazin nu este usoara, insa. Pentru a vinde, acesta trebuie sa indeplineasca o serie de conditii stricte. Una dintre conditii este legata de imagini. Atunci cand site-ul prezinta fotografii de produs, acestea trebuie sa fie perfecte, in asa fel incat sa convinga.
Din pacate, multi administratori de site-uri nu realizeaza importanta unei fotografii produs (exemple aici), punand poze facute cu telefonul sau cautand pe internet diverse variante.
Desi este destul de costisitoare, o fotografie poate creste considerabil vanzarile.
Care sunt secretele unei fotografii excelente de produs?
Specialistii in imagine de la fotografiistudio.com au creat un set de reguli pentru cei care doresc sa faca fotografia in regim propriu. Este bine de stiut insa, ca un fotograf profesionist va obtine intotdeauna rezultate mai bune si per total, s-ar putea sa fie mai ieftin.
Cei care se hotarasc sa faca fotografii de produs de unii singuri au nevoie de cateva lucruri esentiale:
- Un aparat de buna calitate. Aparatul cu care sunt realizate fotografiile trebuie sa aiba un senzor de calitate, in asa fel incat imaginile sa aiba o claritate foarte buna si sa poata fi focusate pe produs. Este de evitat fotografia realizata cu telefonul, chiar daca acesta are o camera decenta.
- O lumina cat mai buna. Fotografiile de produs se fac, cel mai bine, intr-un studio foto, unde lumina poate sa fie controlata cat mai mult. Acesta poate sa fie improvizat acasa cu ajutorul luminii naturale si diverse obiecte care o reflecta, insa de cele mai multe ori, cei care nu au experienta ajung greu la rezultate bune. Pentru produsele de mici dimensiuni se poate construi un lightbox.
- Un program de editare foto. Pozele atractive din marile magazine online sunt editate cu foarte mare atentie. Editarea unei singure poze poate sa dureze cateva zeci de minute. Exista o multime de programe interesante, precum Canva, Photoshop sau Gimp, insa utilizarea lor nu este tocmai simpla pentru un incepator.
- Diverse accesorii. Este nevoie de trepied, blitz, accesorii pentru umbra si tot felul de alte elemente care controleaza lumina si asigura claritate.
Atunci cand toate elementele de mai sus exista, este important sa se experimenteze cat mai mult. Pozele trebuie sa fie facute din cat mai multe pozitii, cu cat mai multe variante de luminozitate, in asa fel incat sa se obtina solutia cea mai buna. Cei care fac poze de produs trebuie sa aiba o doza importanta de creativitate, in asa fel incat sa poata pozitiona produsul cat mai corect, sa obtina exact esentialul din el si pentru a putea realiza un retus fotografii produs minimal.
Este tentant sa fie folosite tot felul de grafice in pozele de produs, insa cel mai bine este sa fie evitate. Cu cat mai multe sunt detaliile grafice, cu atat se pierde din focusul pus pe produs.
Fotografia de produs nu este usoara. Cei care iubesc sa faca poze pot sa o faca in regim propriu, deoarece vor petrece un timp de buna calitate incercand tot felul de solutii, care mai de care mai interesante. Cei care nu stiu deloc ce inseamna fotografia, ci doar doresc sa obtina o fotografie buna, intr-un timp cat mai scurt, ar trebui sa angajeze un profesionist. Pana la urma, o poza de produs costa cativa euro, care merita din plin dat fiind volumul de munca pe care il solicita.