Ce este autorizația ISU?

0
0

Ce este autorizația ISU? 3

O autorizație isu, de securitate la incendiu, este acel act administrativ emis, în baza legislației românești în vigoare, de către anumite organe abilitate în acest sens.

Prin acest document se certifică, în urma verificărilor în teren și a anumitor înscrisuri referitoare la realizarea măsurilor de apărare împotriva incendiilor, îndeplinirea cerințelor esențiale de securitate la incendiu la diverse construcții, instalații și alte amenajări.

Cât costă și ce valabilitate are autorizarea ISU? 

Protecția împotriva incendiilor are ca scop prevenirea incendiilor, apariției și răspândirii focului devastator, asigurarea de forțe și mijloace pentru combaterea acestui pericol,  permițând ca operațiunile de salvare să se desfășoare (dacă apare necesitatea) după protocoale bine stabilite.

Protecția împotriva incendiilor poate fi împărțită în:

  • mijloace de prevenire a incendiilor active;
  • mijloace de prevenire a incendiilor pasive.

Pentru securitate activă putem include aici:

  • instalații de semnalizare a incendiilor;
  • dispozitive fixe de stingere a incendiilor;
  • dispozitive de stropit;
  • sisteme de hidranți;
  • sisteme de extracție a fumului și căldurii dintr-un anumit spațiu.

Metode de prevenție contra incendiilor pasive:

  • ignifugarea;
  • clădiri anume proiectate împotriva incendiilor;
  • pereți de bază, uși, pereți despărțitori adăugați ulterior cu rol preventiv;
  • asigurarea securității sistemului electric contra incendiilor etc.

Din punct de vedere practic, mai importante sunt sistemele active de securitate contra incendiilor, care au rolul de a anunța cu privire la amenințarea iminentă dată de declanșarea unui incendiu (in stadiul incipient) și chiar să înceapă automat să stingă focul, împiedicând astfel extinderea acestuia și limitarea la maxim a pagubelor.

Echipamente fixe de stingere a incendiilor

Agenții economici au obligația de a se dota și folosi la nevoie dispozitive de stingere fixe, care includ apă, spumă, gaze și aerosoli, anumite pudre speciale etc.

Indiferent că este vorba de un depozit, de arhivele unei firme sau instituții publice ori private, de o clădire de birouri, de un magazin, ele sunt obligatorii.

În zonele unde există pericolul declanșării unui incendiu accidental obligatoriu ele trebuie să existe.

Mai trebuie menționat și faptul că unele dintre aceste dispozitive de stingere conțin substanțe care pot afecta sănătatea umană. Din acest motiv, ele trebuie păstrate, conform indicațiilor producătorilor, în condiții de siguranță, chiar dacă în incinta respectivă lucrează sau staționează un timp mai îndelungat anumite persoane.

Deși ele sunt în unele cazuri relativ periculoase dacă nu sunt păstrate sau utilizate corespunzător, pe de altă parte, utilizarea inclusiv echipamentele fixe pentru stingerea incendiilor este imperios necesară inclusiv în clădiri comerciale sau expoziționale, nu doar în clădirile de birouri sau fabrici.

Sistemele de alarmă pentru incendii

Instalațiile de semnalizare ale declanșării unor incendii constau, în general, dintr-un panou de control al alarmelor dintr-o clădire, detectoare și butoane de incendiu, precum și sirene de alarmă (optice și acustice).

Utilizarea unui sistem de alarmă de incendiu, inclusiv dispozitive de semnalizare și de alarmă pentru detectarea și transmiterea automată a informațiilor despre un incendiu la un dispecerat, precum și dispozitive de recepție a alarmelor de incendiu și dispozitive de recepție a semnalului de avarie este obligatorie. Plus că nici măcar nu este atât de costisitor un astfel de echipament de alarmare despre incendii.

Conform celor de mai sus, proprietarul, administratorul sau utilizatorul unei clădiri, instalații sau zone, este obligat prin lege ca să instaleze dispozitive de semnalizare și alarmare.

În același timp, în conformitate cu cele menționate mai sus, instalațiile echipate cu dispozitive fixe de stingere a incendiilor pot fi echipate cu un sistem de alarmă împotriva incendiilor. Această posibilitate nu înseamnă o scutire de la obligația de a conecta dispozitivele cu unitatea de salvare și combatere a incendiilor într-un mod care asigură transmiterea automată a informațiilor despre incendiul respectiv.

Revenind la obținerea autorizației ISU, dacă vi se pare un demers foarte complicat, intrați pe site-ul birou-de-proiectare.ro unde o să aflați multe detalii despre ce presupune siguranța contra incendiilor și cum se poate obține documentul respectiv.

Mai mult decât atât, puteți apela la specialiștii de aici ca să se ocupe de acest lucru (întocmirea documentației și obținerea autorizației isu), pentru că o vor face profesionist și vă vor scăpa de bătăi de cap inutile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.