Companii software-only în automotive

0
3

Companiile software-only (software development) își găsesc o nouă piață în industria automotive. Odată cu intrarea acestora va crește și nevoia față de IT outsourcing.

Totuși, sunt câteva bariere de intrare, disecate în viziunea Deloitte în acest articol.

Pandemia curentă a avut deja efecte semnificative asupra industriei auto. Astfel, în ultimele câteva luni au aparut multe posibile scenarii de viitor pentru a prezice direcția industriei. Aceste scenarii au în comun cel puțin trei puncte de focus: autonomous driving, reglementari de emisii CO2 și vehicule electrice și nu în ultimul rând standardizare și securitate.

Iată ideile principale din raportul Deloitte.

Viitorul industriei automotive

Companiile de tehnologie au penetrat industria și i-au schimbat cursul

Cursul industriei automotive s-a schimbat radical odată cu intrarea marilor firme de tehnologie. Acestea au infiltrat industria cu conceptul de software-driven E/E (electric and electronic) vehicle architecture, plasând acest concept la baza viitorului industriei. Pentru a se alinia la noile cerințe, jucătorii industriei necesită profesioniști calificați și standardizare mai amplă.

Standardizarea nu este un concept nou în industrie. Totuși, odată cu accelerarea modernizării industriei este nevoie de o standardizare mai amplă. Jucătorii industriei trebuie să creeze bucăți care se potrivesc cu mai multe puzzle-uri, însemnând aplicații independente, scalabilitate și outsourcing către terți cu aptitudini avansate de software engineering.

Necesitatea de putere de procesare on-board în creștere

Produsele noi de software necesită putere de procesare din ce în ce mai mare. ADAS, Infotainment systems, head-up displays și battery management necesită putere de procesare mare deja. La acestea se mai adugă trendurile de autonomous driving și inter-conectivitate complexă.

De la ECU la DCU și VC

Totul a început cu un sistem închis, bazat pe ECU-uri function specific. Numărul acestora a crescut odată cu creștere complexității sistemelor automotive. Astăzi un vehicul modern are aproximativ 100 de ECU-uri. În curând acestea vor evolua în doar câteva domain-specific control units, DCU-uri iar după în doar câteva domain-independent vehicle computers, VC-uri.

Provocările companiilor software-only

  • Odată cu creșterea complexității industriei cresc și barierele de intrare pentru companii software-only în industrie.
  • Schimbarea de la software embedded în hardware la software independent schimbă strategiile de pricing
  • Lipsa de stabilitatea și predictabilitate în cerințele clienților.
  • Necesitatea de investiții mari cu perioadă de amortizare mai lungă cere asumarea unor riscuri financiare mai mari.

Acestea sunt câteva dintre cele mai mari provocări pentru companiile software-only care vor să penetreze industria de automotive. Deși aceste provocări vin la pachet cu riscuri mari, complexitatea crescândă a industriei creează o nouă necesitate la care companiile de software sunt cele mai în măsură să răspundă.

AROBS și industria automotive

AROBS este o companie de dezvoltare software cu focus pe automotive technology outsourcing și o experiență de peste 20 de ani în domeniu. Compania AROBS a fost menționată pantru ani la rând în Deloitte Central Europe Technology FAST 50.

Află mai multe despre automotive engineering, aici.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.