Cum să îți menții și actualizezi brand-ul cu servicii branding de calitate

189
Publicitate

Brandingul reprezintă unul dintre cei mai importanți factori care stau la baza succesului unei companii. Procesul de menținere și actualizare a brandului este unul continuu și se desfășoară pe toată perioada activității firmei, indiferent dacă discutăm despre o firmă la început de drum sau despre o firmă care deja are un impact major în piață. 

Publicitate

Fiecare companie gigant pe care o vedem în reclame, articole sau la diferite conferințe a avut un început și s-a dezvoltat continuu pentru a ajunge la rezultatele din prezent. În tot acest proces, aceste servicii branding au fost factorul care a propulsat compania.

Multe companii rămân la stadiul la care supraviețuiesc în piață, dar nu reușesc să atingă apogeul dezvoltării pentru că nu au strategii de branding și marketing bine puse la punct și implementate corect. În acest sens, este important să ne cunoaștem foarte bine businessul și locul companiei pe piața targetată, să avem o viziune clară și un traseu bine definit. Fără analiză nu există rezultate. 

Degeaba compania noastră oferă produse sau servicii de calitate dacă nu sunt promovate corect și oamenii nu înțeleg avantajele pe care pot oferi aceste produse sau servicii. Pornind de la nume, logo și ajungând până la întreaga identitate vizuală a companiei, toate acestea au un impact major în cota de piață și în profitul companiei.

Servicii branding de la o agenție profesionistă

Există multe companii pe piața din România care oferă aceste servicii branding, dar este important să alegem cu grijă în mâinile cui punem promovarea și actualizarea brand-ului. Există firme care se ocupă de brandingul companiilor și care pot duce o companie la un nivel foarte mare, dar și firme care nu reușesc să obțină un produs finit care să ducă o companie la adevăratul potențial. 

În primul rând, atunci când alegem o agenție branding care să ne ajute în acest sens, este foarte important să verificăm portofoliul companiei și să cerem informații. În general, impactul pe care îl oferă o agenție de branding se poate vedea direct în evoluția financiară a companiei. Bineînțeles că există reguli legate de confidențialitatea datelor, dar asta nu înseamnă că o agenție de branding nu va furniza rapoarte financiare ale proiectelor din portofoliu sub anonimat. 

Este important să se vadă clar evoluția unei firme până la momentul implementării strategiei de brand și evoluția acesteia după rebranding. O strategie de brand implementată care are o analiză corectă în spate și o implementare cât mai sistematică va avea un impact major în creșterea cotei de piață și automat în vizibilitatea companiei în rândul clienților.

Cum să îți menții și actualizezi brand-ul cu servicii branding de calitate 1
Transformă-ți Afacerea cu Servicii Avansate de Branding

Procesul de actualizare a unui brand

Procesul de actualizare a unui brand este unul care poate părea destul de simplu, dar în realitate acesta este amplu și dacă nu sunt respectate etapele și regulile cu strictețe nu va oferi efectul scontat. Primul pas pe care îl face o agenție de branding atunci când o companie apelează la serviciile acesteia este să pună cât mai multe întrebări. Din acest motiv este esențial să ne analizăm foarte bine businessul înainte pentru a avea temele făcute. 

O agenție care oferă servicii branding vrea să contureze cât mai bine identitatea companiei și nivelul la care se află. Este important să știm de unde am pornit, ce instrumente avem și unde vrem să ajungem. Pentru a afla cât mai multe date despre compania ta și pentru a vedea clar locul în care te plasezi pe piața pe care activezi, poți aplica una dintre analizele cunoscute la nivel mondial. Poate cea mai utilizată analiză pe care o poți efectua la începutul unei strategii de brand este analiza SWOT.

Analiza SWOT este făcută în general de către agenții specializate care vin cu o experiență relevantă în spate. Analiza SWOT se referă la analizarea punctelor tari, punctelor slabe, a oportunităților și a amenințărilor. În acest fel vei afla care sunt atuurile tale, care sunt lucrurile pe care ar trebui să le îmbunătățești, care sunt aspectele de care ar trebui să te folosești și care sunt obstacolele pe care le înfrunți și care îți pot afecta businessul. 

Această analiză poate fi efectuată pe orice categorie de business, fie că vorbim de business-uri mici sau de giganți economici. O altă analiză care se aplică în general pentru companiile cu impact major în piață este analiza PESTLEv. 

În cadrul acestei analize se iau în calcul factorii politici, economici, sociali, tehnologici, legislativi, ecologici și factorul valoare. Practic ce se dorește este impactul pe care îl are firma în fiecare dintre aceste categorii și impactul pe care îl are fiecare factor în evoluția companiei.

Strategia de branding

Odată ce agenția de branding cunoaște toate aceste aspecte legate de compania ta, aceasta va putea contura strategia de branding deoarece știe la ce nivel te afli, care sunt lucrurile pe care le poți îmbunătăți, care sunt obiceiurile sau aspectele care îți influențează compania într-un mod negativ și care sunt atuurile de care te poți folosi pentru a înregistra o creștere. 

Odată ce strategia de branding a fost creionată, agenția de branding începe să vină cu propuneri. Acestea pot fi legate de alegerea unui nume care să aibă un impact atunci când oamenii îl citesc și care să le rămână întipărit în minte. De asemenea, un logo care să reprezinte cât mai bine serviciile oferite de companie este esențial. 

De la alegerea unei forme cât mai sugestive, la alegerea unui scris care să aibă un impact cât mai mare și până la alegerea culorilor potrivite, toate acestea contează foarte mult, deși pot părea aspecte ușor de neglijat. Odată ce acești pași au fost parcurși, urmează etapa de planificare și implementare a diferitelor campanii, de generare de cărți de vizită, reclame și chiar de fabricarea unor pliante sau flyere prin care să fie promovate serviciile companiei.

Nu în ultimul rând, după ce strategia de brand a fost implementată, este foarte importantă monitorizarea, atât financiară, cât și din punct de vedere al vizibilității în piață pentru a putea ajusta instrumentele folosite sau pentru a putea adăuga altele. 

Este posibil ca pentru unele companii să funcționeze anumite strategii, iar pentru altele să nu fie la fel de benefice acestea, acest aspect depinzând în mod direct de domeniul de activitate, piața pe care se desfășoară activitatea și tipul companiei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.