Decesul unei persoane dragi este un eveniment nefericit si coplesitor in care trebuie sa faceti fata durerii si, totodata, sa gasiti resursele necesare pentru a va ocupa de demersurile necesare – eliberarea actelor, cumpararea locului de veci, pregatirea decedatului si aranjarea lui in sicriu, organizarea ceremoniei religioase, a priveghiului, si a pomenilor.
Toate acestea necesita efort din partea familiei si implica alergatura si mai multe cheltuieli, iar o firma de servicii funerare din Bucuresti precum funerarii-bucuresti.ro va poate ajuta foarte mult in aceste momente de suferinta. Totodata, legea 263/2010 art 121 garanteaza celor care au un deces in familie un ajutor de inmormantare. Acesta este asigurat, in functie de situatie, de catre Casa de Pensii sau de catre angajator si, pentru a-l obtine, trebuie depus un dosar.
Iata cateva detalii oferite pe marginea acestui subiect de o firma de servicii funerare Bucuresti!
Acte necesare pentru ajutorul de inmormantare pentru un pensionar
Daca persoana decedata a fost pensionara, dosarul pentru ajutorul de inmormantare pe care il veti depune la Casa de Pensii trebuie sa contina:
-
Talonul de pensie al defunctului;
-
Buletinul / cartea de identitate a persoanei care solicita ajutorul de deces;
-
Cerere tip pentru ajutorul de inmormantare;
-
Certificatul de deces;
-
Facturi sau declaratie notariala pe propria raspundere pentru a face dovada cheltuielilor de inmormantare.
Firma de servicii funerare din Bucuresti care va furnizeaza aceste informatii face si mentiunea ca, in situatia in care decesul a survenit inainte de data incasarii pensiei, familia poate beneficia de suma integrala, dar numai in baza unei adeverinte care trebuie emisa de Casa de Pensii, in urma depunerii unei cereri pentru plata sumelor neincasate.
Acte necesare pentru ajutorul de inmormantare pentru un angajat
Daca persoana decedata era angajata, dosarul se depune la angajator, iar acesta trebuie sa plateasca ajutorul de inmormantare in cel mult 24 de ore. Firma de servicii funerare din Bucuresti care va furnizeaza aceste informatii specifica si faptul ca, in baza legii 263/2010, art 121 si art 6, alin (1) pct. I, II si V, angajatorul este obligat sa ofere ajutor de inmormantare si in cazul in care a decedat un membru al familiei angajatului.
Detalii suplimentare veti putea gasi in HG 257/2011 referitoare la normele de aplicare a legii 263/2010.
In aceasta situatie, documentele necesare pentru primirea ajutorului de deces sunt:
-
Buletinul / cartea de identitate a solicitantului;
-
Cererea pentru obtinerea ajutorului de inmormantare;
-
Certificatul de deces;
-
Facturile sau declaratia notariala pe propria raspundere care fac dovada cheltuielilor de inmormantare.
Dispozitii suplimentare pentru decesul unui bugetar
Daca decedatul era bugetar, se aplica dispozitiile legii 188/199 referitoare la statutul functionarului public. In acest caz, conform Art 40 1, cei care au dreptul la pensie de urmas vor beneficia timp de trei luni de plata unei sume care are contravaloarea salariului de baza din prima luna de activitate a decedatului.
De asemenea, daca decizia pentru pensia de urmas a fost intarziata din vina autoritatilor sau a institutiei publice, se va continua cu plata acestei sume pana la solutionarea problemei.
Toate aceste informatii sunt oferite de o firma de servicii funerare Bucuresti cu experienta, profesionisti care va stau la dispozitie in orice moment, cu un program NON-STOP!
Articol realizat de www.iagency.ro