Odata cu trecerea timpului si cu aparitia hartiei si a cernelii, a inceput sa fie folosita promovarea scrisa a produselor sau a serviciilor, dar si a evenimentelor ce urmau a avea loc. Aceste bucati de hartie erau in general lipite pe zidurile oraselor pentru a fi vazute de cat mai multa lume.
Primele anunturi in media
Aparitia radioului a avut un impact foarte mare asupra publicitatii, deoarece a schimbat in totalitate modul de abordare si totodata a dus la dezvoltarea rapida a afacerilor in domeniul reclamelor.
Urmatorul pas in dezvoltarea promovarii de produse sau de prestari servicii a fost facut de televiziune. Cu toate ca a aparut la inceputul anilor ’40, televiziunea nu a avut un mare succes de la inceput, deoarece preturile televizoarelor erau foarte mari, iar posturile TV foarte putine. Totusi, incepand cu anul 1950, televiziunea a surclasat celelalte tipuri de publicitate deoarece putea sa ofere si imagini semnificative ale produselor sau serviciilor pentru care se facea publicitate. De atunci si pana acum, promovarea prin intermediul televiziunii a cunoscut o dezvoltare spectaculoasa, acum fiind o industrie de miliarde de dolari.
Anunturile in era moderna – anunturile online
Incepand cu anii ’90, odata cu dezvoltarea calculatoarelor si a internetului, publicitatea a inceput sa fie introdusa si in spatiul virtual, la inceput foarte timid, dar incepand cu 1995 din ce in ce mai mult. Internetul fiind inca la inceput si fiind o industrie destul de noua, normele legate de publicitatea pe internet au fost concepute abia dupa anul 2000, incet incet, anunturile online inlocuind anunturile clasice din ziare.
In ziua de azi, internetul a devenit principala sursa de publicitate, deoarece este singurul loc unde se pot gasi anunturi online extrem de repede si strict pe domeniul in care sunt cautate. Dezvoltarea internetului se face atat de repede, incat informatia care se afla in retea poate cuprinde aproape tot ce s-a descoperit sau scris pana in prezent.
Legatura foarte rapida si 100% gratis pe care o face internetul intre vanzatori si cumparatori, a dus la dezvoltarea multor site-uri de publicitate, pe care oricine, din orice colt al lumii, poate posta anunturi online. In afara de plata abonamentelor pentru a accesa internetul, utilizatorii nu au altceva de facut decat sa caute ceea ce au nevoie, indiferent ca este vorba de produse sau de prestari servicii.
Astfel s-a ajuns la o cifra de afaceri de cateva miliarde de dolari pe an numai din publicitatea online. Site-uri precum http://www.anunturimax.ro vin in intampinarea vizitatorilor cu interfete bine structurate pentru a face usoara si rapida orice cautare pe site in functie de filtrele impuse de utilizator. Aceste interfete sunt gandite pentru a folosi timpul utilizatorilor cat mai eficient si pentru ca acestia sa revina oricand cu placere stiind ca vor gasi foarte repede ceea ce cauta.