Mașini electrice prezent și viitor

181
Publicitate

În zilele noastre, omenirea asistă la schimbări majore în ceea ce privește progresul tehnologic ceea ce a contribuit la apariția EV-urile reprezintă una dintre aceste descoperiri tehnologice care au revoluționat lumea în care trăim, lucru care se datorează companiilor de software development care au avut un impact asupra zonei de automotive. Pentru a înțelege mai bine cum au evoluat lucrurile și în ce direcție se îndreaptă, vom face o trecere în revistă a unor evenimente importante din istoria acestora. 

Care a fost prima mașină electrică? 

Publicitate

Prima mașină electrică produsă în serie a fost cea a lui William Morison în 1890. Chimistul american a inventat un vehicul electric cu patru roți și șase pasageri, care putea călători cu o viteză maximă de 14 mile pe oră, având autonomie de până la 100 mile. Ca o comparație, vehiculele electrice de astăzi pot depăși viteza de 250 de mile pe oră. În 1900, 38% dintre vehiculele de pe drumurile Statelor Unite erau mașini electrice. 

Ce aveau în comun Porsche, Edison și Ford la începutul anilor 1900? 

Datorită succesului lor, investitorii au devenit din ce în ce mai interesați de îmbunătățirea vehiculelor electrice. În 1898, Porsche a lansat o nouă mașină electrică cu o viteză maximă de 22 mph și o autonomie de 50 mile. 

În 1899, un producător auto belgian a creat prima mașină cu două motoare electrice care puteau atinge împreună 67 CP. În plus, Thomas Edison, care a jucat un rol esențial în introducerea energiei electrice în lume, a colaborat cu Henry Ford pentru a studia opțiunile pentru o mașină electrică la preț redus, în 1914. 

Odată cu inventarea vehiculului electric hibrid în 1901, oamenii au putut alege dintr-o dată între mașini pur electrice și hibride cu un acumulator reîncărcabil și un motor pe benzină. Popularitatea EV a atins apogeul la acel moment, dar nu a durat mult. 

Modelul T de la Ford a pus în umbră primele vehicule electrice 

În 1903, Henry Ford a lansat o mașină pe benzină numită Model T, care a aruncat prima lovitură pe piața vehiculelor electrice. Imediat, a fost produs în masă, disponibil pe scară largă și accesibil, costând 650 USD, față de 1750 USD pentru un roadster electric. Demaroarele electrice pentru mașinile pe benzină au fost introduse de Charles Kettering în același an, reducând nevoia de manivele. Iar inovația a dus la o creștere a vânzărilor de vehicule pe benzină. 

Alte evoluții au afectat, de asemenea, declinul vehiculelor electrice. Descoperirea țițeiului din Texas a avut ca rezultat un preț scăzut al combustibilului și accesibilitate pentru americanii din mediul rural, iar stațiile de alimentare au început să apară peste tot în țară. În comparație, majoritatea americanilor din afara orașelor nu aveau acces la electricitate. În cele din urmă, vehiculele electrice aproape au dispărut până în 1935, intrând în declin constant, cu puține progrese tehnologice. 

Revenirea: o nouă perspectivă 

La începutul anilor 1970, prețurile petrolului și penuria de benzină au început să crească, iar producătorii de automobile au început să exploreze opțiuni pentru vehicule cu combustibil alternativ, inclusiv mașini electrice. În acel moment, chiar și NASA a contribuit la creșterea profilului vehiculelor electrice, atunci când roverul electric Lunar al agenției spațiale a devenit primul vehicul cu echipaj uman care a ajuns pe Lună în 1971. Cu toate acestea, autonomia tipică a unui vehicul electric era de până la 40 de mile înainte de a fi nevoie să fie reîncărcat, arătând performanțe limitate. 

Mai târziu, în anii ‘90, interesul pentru vehiculele electrice din SUA a început din nou să crească din cauza noilor reglementări federale și de stat privind calitatea aerului. Cu prețurile scăzute la benzină la sfârșitul anilor 1990, mulți dintre consumatori nu au luat în considerare vehiculele eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil. Totuși, în culise, oamenii de știință și inginerii lucrau pentru a îmbunătăți tehnologia EV. 

Interesul din ultimii ani pentru vehiculele electrice a fost stârnit, la început, de două evenimente semnificative: producerea în masă a primului vehicul electric hibrid din lume în 2000, Toyota Prius, și anunțul din 2006 că un mic startup, Tesla Motors, va proiecta o mașină sport electrică de lux care ar putea călători mai mult de 200 de mile cu o singură încărcare. Tesla a câștigat o mare popularitate în industria auto cu vehiculele sale, iar Prius a rămas cel mai popular hibrid din lume în ultimul deceniu. 

Vehiculele electrice: prezentul și viitorul 

Odată cu inventarea primei mașini electrice, nu exista nicio îndoială că ideea era revoluționară. Totuși, a fost nevoie de 190 de ani pentru ca oamenii să realizeze cât de benefice sunt motoarele electrice pentru protejarea mediului. Acum, este doar o chestiune de timp până când vor fi mai multe vehicule electrice pe străzi decât vehicule pe benzină. 

În timp ce vehiculele electrice sunt deja ecologice și eficiente din punct de vedere energetic, companiile de dezvoltare de software continuă să-și extindă expertiza în tehnologia auto pentru a reduce costurile în timpul achiziției și întreținerii, oferind confort și siguranță în același timp. 

Aflați mai multe despre expertiza pe care o are compania AROBS în industria automotive. 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.