Mystery Shopping – cea mai buna varianta de analiza a personalului

0
183

mistery shopperCercetarile de piata de tip Mystery Shopping nu sunt foarte cunoscute in Romania. Chiar si asa destul de multe companii apeleaza la serviciile de mystery shopping pentru a evalua corect personalul angajat si relatia acestuia cu clientii.

Printre companiile care apeleaza frecvent la cercetarea de tip mystery shopping sunt multinationalele, dar si alte companii de dimensiuni mari care lucreaza direct cu clientii.

In ce consta cercetarea de tip Mystery Shopping

O astfel de cercetare presupune prezenta unui mistery shopper sau client fals. Acesta persoana va intra in contact cu angajatii companiei contractante si ii va supune pe acestia la diferite situatii stabilite initial impreuna cu managementul companiei.

In baza acestui contact stabilit intre mistery shopper si angajat, clientul fals va observa modul in care angajatul performeaza, modul in care acesta comunica si se face inteles, dar mai ales modul in care acesta rezolva cerintele clientului fals.

Cercetarea Mystery Shopping poate fi de mai multe feluri, nu doar prin contact direct. Acesta cercetare se extinde in ramuri precum Mystery Mails sau Mystery Calls.

Rezultatele unei cercetari de tip Mystery Shopping sunt oferite in baza unui raport realizat individual despre fiecare angajat cu care s-a relationat, dar si general prin detalierea unor concluzii si sugestii care au ca scop cresterea profesionala a angajatilor.

Asadar, pentru orice business,  acest tip de cercetare poate sa fie cel care sa traseze anumite linii importante care tin de dezvoltare, dar si de strategia de viitor.

Durata de implementare a acestei cercetari difera foarte mult in functie de dimensiunea business-ului, dar si de obiectivele trasate initial. In cazului unui magazin de retail, cercetarea Mystery Shopping poate dura cateva ore, iar in cazul unui hotel o astfel de cercetare poate dura chiar cateva luni, deoarece sunt mai multe aspecte care trebuie urmarite.

In concluzie, chiar daca nu crezi ca este necesara o astfel de cercetare, ea tot trebuie incercata pentru ca in final garantat specialistii firmei de Mystery Shopping iti vor oferii o perspectiva obiectiva legata de personalul angajat si mai ales de performantele acestuia.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.