Agricover a publicat rezultatele financiare pentru prima jumătate a anului 2024, care reflectă continuarea strategiei construite în jurul nevoilor fermierilor generând stabilitate într-un an dificil pentru domeniul agricol. Grupul a continuat relaţiile de colaborare cu peste 10.000 de fermieri care au accesat produsele şi serviciile oferite prin cele trei segmente de business ale grupului- agrifinance, agribusiness, şi agritech, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Notabil, în continuarea programului de digitalizare a serviciilor oferite de Grup, din prima jumătate a acestui an, fermierii mici (care exploatează suprafeţe de la 10 până la 100 de ha) pot aplica pentru un card de credit în cadrul unui proces 100% digital, potrivit comunicatului.
Performanţe specifice fiecărui segment
În segmentul agrifinance, Agricover Credit IFN şi-a continuat expansiunea strategică, rezultând o majorare de 6,2% a numărului de clienţi şi o creştere de 7,1% a expunerii medii per client. Valoarea contabilă brută a creditelor şi avansurilor a crescut la 3,36 miliarde RON, reflectând un salt de 15,7% faţă de decembrie 2023. Profitul înainte de impozitare a fost de 60,2 milioane RON, în creştere cu 4,7% faţă de semestrul întâi al anului 2023.
Rata creditelor neperformante a rămas scăzută, la 3,74%, datorită gestionării proactive a riscurilor şi cunoaşterii aprofundate a sectorului agricol, care permite construirea de oferte personalizate şi apropiate de nevoile şi posibilităţile clienţilor.
Segmentul Agribusiness a înregistrat venituri de 807 milioane de RON, într-o scădere asteptata, de 23,8% faţă de prima jumătate a anului 2023, ca urmare în principal a preţurilor mai scăzute ale materiilor prime agricole, dar şi a cererii reduse de inputuri din partea fermierilor într-un context macroeconomic şi meteorologic dificil.
Baza de clienţi şi evoluţia pieţei
Grupul Agricover a deservit o bază solidă de clienţi de peste…
Sursa: Citeste tot pe Bursa.ro