Stereotipuri comune despre specialiștii în resurse umane

0

Știe un specialist de resurse umane să gestioneze o aplicație pontaj angajați sau să emită ordinele de deplasare în delegație? Ori astfel de sarcini nu intră în atribuțiile lui și trebuie să se rezume doar la recrutare și administrarea documentelor angajaților și a salarizării lor? Ei bine, domeniul resurselor umane este foarte vast. De aceea, precum alte domenii de activitate au dezvoltat în rândul necunoscătorilor o serie de stereotipuri. Fie cu privire la personalul din domeniul, fie la sarcinile care le intră în atribuții, sau chiar legate de softurile folosite și abilitățile lor tehnice. Iată câteva dintre cele mai întâlnite stereotipuri:

Specialiștii de resurse umane nu au abilități tehnice foarte avansate”

Poate unul dintre cele mai des întâlnite stereotipuri cum că specialiștii HR, deși se pricep foarte bine la comunicat și relația dintre oamenii, partea lor tehnică nu este atât de bine dezvoltată. De fapt, chiar domeniul în sine presupune și multă muncă administrativă. Iar cel mai adesea, aceasta se realizează prin programe complexe specializate. Adică prin softurile de resurse umane. Fie că sunt nevoiți să folosească o aplicație pontaj angajați, fie că trebuie să gestioneze documentele angajaților și chiar deplasările în delegație, alături de celelalte sarcini uzuale, softurile HR sunt foarte complexe și dețin multe funcționalități. Cum ai putea să îți faci treaba cât mai bine dacă nu prin intermediul tehnologiei?

Specialiștii HR supervizează doar activitățile birocratice”

Mulți presupun că tot ceea ce face HR este să se asigure că actele angajaților sunt în regulă, legislația muncii este respectată, că oamenii sunt plătiți și respectă regulile. E adevărat că un specialist HR are multă treabă administrativă. El trebuie să gestioneze toate documentele angajaților, chiar și cele din delegație. Ba chiar se folosește de o aplicație pontaj angajați pentru gestionarea orarelor, etc., însă rolul lui nu se rezumă doar la atât. Ei construiesc strategii de personal, sunt adesea lideri de echipă, oferă sprijin angajaților și se asigură de satisfacția și dezvoltarea lor. De asemenea, au cunoștințe avansate de psihologie organizațională. Prin urmare, contribuie enorm la dezvoltarea și brandingul organizațiilor. Cu alte cuvinte, departamentul de HR este vital în construirea unor organizații echitabile și inclusive.

Specialiștii HR sunt puntea de legătură între angajați și șefi”

Una dintre cele mai sigure metode de a ajunge cu anumite solicitări la șefi este prin specialiștii HR. Pregătirea lor, capacitatea de comunicare asertivă ajută sa regleze eventuale nemulțumiri, și, mai mult, să echilibreze balanța. Fiind ușor detașat de miezul problemei, poate privi obiectiv ambele tabere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.