Sensul si filozofia motoarelor de cautare este ca acestea pozitioneaza cu adevarat site-urile web cu cele mai bune raspunsuri pentru utilizatori. Profesionistii SEO lucreaza pe baza diferitelor strategii care pot fi mai mult sau mai putin compatibile cu politicile de utilizare a motoarelor de cautare.
Unii experti in marketing digital si pozitionare web sunt foarte precauti si incearca sa nu sara peste nicio regula specificata de motoarele de cautare. Cu toate acestea, altele sunt mai indraznete, si incearca sa atinga obiectivele de pozitionare prin eludarea politicilor onestitate a motoarelor de cautare.
De acolo au aparut doua tipuri de strategii SEO care sunt implementate frecvent si despre care va vom arata cum functioneaza:
■ White Hat SEO
Se traduce ca SEO “palarie alba”, si este, de asemenea, numit, SEO “cinstit”. Se refera la toate tehnicile, optimizarile si joburile SEO care merg mana in mana cu politicile Google si ale altor motoare de cautare.
White hat SEO pledeaza sa se concentreze pe crearea de continut de calitate, si cresterea profilului de brand al companiei. In acest fel, web-ul sau proiectul dobandeste autoritate si relevanta in mod natural si fara a fi nevoie sa recurga la alte tehnici pentru a avansa in pozitionare.
Un alt obicei al celor care folosesc doar SEO palarie alba, este de a incepe prin pozitionarea de termeni. Sunt cuvinte cheie cu mai putine cautari pe luna, dar cu o pozitionare mai usoara.
In acest fel, site-ul poate fi recunoscut de motoarele de cautare si incepe sa aiba trafic organic. Atunci incep sa genereze continut pentru cuvinte cheie mai competitive, obtinand pozitii bune.
In SEO cu palarie alba, profilurile de link-uri de intrare sunt foarte atente, iar automatizarile de orice fel nu sunt folosite. De fapt, unii sustinatori ai acestei metodologii nu sunt de acord cu nicio strategie de backlink.
■ Black Hat SEO
Este opusul SEO “palarie alba”, incepand cu traducerea sa, ceea ce inseamna SEO palarie neagra. Profesionistii care se bazeaza pe SEO palarie neagra folosesc adesea tehnici nu atat de oneste pentru a obtine site-urile web pe care reusesc sa le claseze.
Printre cele mai recurente tehnici ale acestui tip de SEO se numara:
- Automatizari:Ele pun in aplicare o serie de actiuni automate pentru a obtine link-uri sau vizite in masa, care creste autoritatea de web.
- Link-uri de domeniu expirate:Achizitionarea de domenii expirate este o alta tehnica utilizata in mod obisnuit. Cu aceasta reusesc sa activeze site-uri web cu autoritate de domeniu si sa se conecteze la proiectul principal care transmite aceasta autoritate.
- Blog Network:construiesc retele uriase de bloguri pentru a se conecta unul la celalalt sau se leaga de un anumit domeniu si il pozitioneaza.
- Text ascuns pe web: Este obisnuit sa vedeti site-uri web cu putin text sau doar imagini, dar cu text ascuns in codul sursa. Aceste texte ascunse contin cuvinte cheie prin care url-ul ajunge sa fie pozitionat.
- Redirectari:Diferite tipuri de redirectionari sunt utilizate pentru a directiona traficul catre o anumita adresa URL si pentru a profita de aceasta.
Tehnicile de palarie neagra sunt foarte utile atunci cand trebuie sa pozitionam un proiect foarte repede. Cu toate acestea, este necesar sa stiti ca, in orice moment, algoritmul motorului de cautare poate detecta operatiuni frauduloase si penaliza site-ul web.
Daca ceea ce iti doresti este sa pastrezi un proiect pozitionat pe termen lung, tehnicile de palarie alba sunt cele mai propice. Exista cei care aplica un pic din fiecare tendinta, devenind un al treilea aspect care se numeste SEO Gray hat. (palarie gri)
De ce este SEO atat de important pentru site-ul dv?
Stiti deja ce este SEO si cum este cum sa-l gestionati in functie de fiecare profesionist din sector. Cu toate acestea, este posibil sa nu fiti inca foarte convinsi de utilitatea sa pentru afacerea dvs.
Permiteti-ne sa va explicam care sunt avantajele implementarii unei campanii SEO eficiente pe site-ul dvs.:
■ Vizibilitate
Primul si cel mai important lucru pe care o campanie SEO il va aduce pe site-ul dv este vizibilitatea. Site-ul dv va incepe sa apara in rezultatele cautarii multor utilizatori de pe Internet.
In acest fel, puteti fi la egalitate sau foarte aproape de companii de prestigiu din sectorul dvs. Cu o buna optimizare SEO, este posibil sa neti obtipozitii bune in rezultatele cautarii, ceea ce face ca afacerea sau proiectul dv sa fie profitabile. Poti vedea aici un pret optimizare SEO.
■ Incredere
Multi utilizatori interpreteaza ca, daca site-ul dv web apare in rezultatele cautarii, acest lucru se datoreaza faptului ca marca este relevanta. Produsele pe care le vindeti sau serviciile pe care le promovati vor avea valoare adaugata datorita brandului sau site-ului dv care apare in motoarele de cautare.
Mai multe persoane vor fi incurajate sa plaseze o comanda sau sa va vorbeasca despre un anumit serviciu