Avantajele mersului pe bicicletă – beneficiază și tu de sănătate pe două roți

89
Publicitate

Majoritatea  românilor folosesc de bunăvoie bicicleta. Cu toate acestea, de obicei, se apelează la acest vehicul cu două roți ca pe o formă de recreere din când în când. Din păcate, puțini își dau seama că această formă de activitate foarte plăcută este extrem de importantă pentru sănătatea noastră și are un efect benefic asupra funcționării organismului. Descoperă în continuare cele mai importante avantaje ale mersului cu bicicleta.

Publicitate

Condiția fizică și rezistența

Activitatea regulată de ciclism îți permite să îți menții corpul în formă bună. De aceea, dacă nu ai deja un astfel de vehicul pe două roți, merită să vizitezi un magazin biciclete Cluj pentru a-ți alege modelul potrivit. Exercițiile fizice pe bicicletă susțin ritmul cardiac și îmbunătățesc capacitatea plămânilor, ceea ce previne eficient bolile grave, cum ar fi atacul de cord sau accidentul vascular cerebral. În consecință, mersul pe bicicletă crește eficiența corpului.

Dacă ai intenția de a reduce greutatea corporală, ar trebui să mărești treptat frecvența și intensitatea antrenamentului. Începi să arzi grăsimile inutile abia după o jumătate de oră de antrenament, în timp ce pe parcursul unei ore de activitate poți arde 300 – 800 de calorii. Vehiculul cu două roți este recomandat chiar și persoanelor supraponderale datorită siguranței și eficienței sale.

De dragul unui corp bine dezvoltat

Mersul pe două roți întărește mușchii coapselor și gambelor, are un efect benefic asupra articulațiilor, nu îngreunează genunchii, iar prin stimularea circulației previne venele varicoase și tromboza venoasă. Alte părți ale corpului care lucrează în timpul mersului cu bicicleta sunt mușchii feselor, brațelor și abdomenului. Bicicleta este bună și pentru coloana vertebrală. Ameliorează durerea de spate și ajută la obținerea unei siluete sănătoase și a unei posturi corecte.

Un corp sănătos – o minte sănătoasă

Un corp sănătos necesită o minte sănătoasă, iar activitatea fizică, inclusiv mersul pe bicicletă, este esențială pentru bunăstare psihică și echilibru emoțional. Este sigur să spui că mersul pe bicicletă te face fericit! În timpul activității pe două roți, nivelul endorfinelor crește, ceea ce, la rândul său, are un efect pozitiv asupra stării de bine, îmbunătățind starea de spirit. Ciclismul ajută la detașarea de probleme, iar un creier oxigenat face față mult mai ușor stresului. De asemenea, calitatea somnului de zi cu zi se îmbunătățește și problemele cu insomnia dispar. Interesant este că mersul regulat cu bicicleta îmbunătățește memoria, învățarea și eficiența muncii, precum și capacitatea de a lua decizii eficient!

Cu toate acestea, nu uita că există o condiție de bază! Fiecare biciclist ar trebui să își adapteze activitatea și intensitatea antrenamentului la propriile sale condiții fizice. Bicicliștii începători sunt sfătuiți să circule calm pe distanțe mai scurte și să aleagă o bicicletă obișnuită, iar o dată cu trecerea timpului și al experienței, îți poți îndrepta atenția spre discipline specifice. Prea mult efort duce de obicei la suprasolicitare musculară și leziuni inutile. La începutul aventurii cu bicicleta, o plimbare de jumătate de oră de 2-3 ori pe săptămână este suficientă.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.