Care sunt cele mai nutritive tipuri de seminte?

0
214

seminte cannabis

Alaturi de alimentatia zilnica, in anumite perioade din an, cum ar fi cele in care predomina asteniile, este recomandat sa consumam si alte substante nutritive, de care organismul poate beneficia enorm. Dintre aceste substante, o mare parte pot fi regasite in seminte, care, alaturi de nuci, se integreaza perfect in orice dieta. Atat continutul ridicat de fibre, precum si vitaminele sau grasimile mononesaturate participa la mentinerea unei circulatii sanatoase, previn colesterolul si intaresc per total imunitatea.

Prin urmare, cei care doresc sa incorporeze in dieta lor zilnica si seminte, vor trebui sa le consume, pe cat posibil, neprajite, in starea lor naturala. In continuare, iti prezentam cateva dintre cele mai des consumate soiuri, de la seminte de dovleac pana la seminte de cannabis, precum si principalele lor caracteristici nutritive:

Seminte de chia

 

Aceste seminte sunt foarte bogate in diverse minerale, precum fier, calciu si magneziu, precum si in folati, acizi grasi Omega-3 si fibre solubile. Prin urmare, se recomanda celor care sufera de afectiuni la nivelul sistemului osos (osteoporoza), sau la nivelul sistemului circulator. Sunt, in acelasi timp, foarte satioase, ceea ce le recomanda in diete sau regimuri.

Pot fi adaugate la iaurturi, cereale cu lapte, salate, fursecuri si alte produse de patiserie.

Seminte de dovleac

 

Semintele de dovleac sunt o sursa importanta de magneziu, fier, zinc si vitamina B, motiv pentru care ar trebui sa faca parte din dieta zilnica a oricarei persoane! De asemenea, acestea contin triptofan, un aminoacid ce contribuie la reducerea anxietatii.

Se pot consuma ca atare sau prajite (in acest caz nu vor fi la fel de nutritive) in salate, mancaruri, checuri sau chiar in supe.

Seminte de cannabis

 

Nu multe persoane cunosc faptul ca in Antichitate, pe teritoriul Chinei de astazi se foloseau seminte de cannabis ca remediu pentru o gama vasta de afectiuni. Fiind considerate un super-aliment, acestea contin multe substante nutritive cu efecte deosebit de benefice, cum ar fi acizii grasi Omega-3 si Omega-6, precum si acidul Gamma-linoleic, ce contribuie la sanatatea sistemului circulator. Insa cel mai formidabil fapt este ca in seminte de cannabis putem intalni toti aminoacizii esentiali pentru organismul uman (ceea ce inseamna ca nu pot fi sintetizati de corp, ci trebuie sa ii luam din mediul extern). De asemenea, semintele de cannabis contin fitosteroli, substante cu rol in scaderea nivelului de colesterol din sange.

Cu toate ca mai mult de 30 de procente din masa lor este formata din proteine, in seminte cannabis putem intalni o cantitate deosebita de fibre, cu aproximativ 40 de procente mai multe decat in alte cereale. Prin urmare, avand atatea substante nutritive, nu e de mirare ca sunt in prezent folosite pentru a preveni mai multe tipuri de afectiuni cronice. De asemenea, un alt avantaj este dat de faptul ca nu contin THC (substanta psihoactiva din marijuana), motiv pentru care poti achizitiona seminte de cannabis si pe teritoriul tarii noastre.

seminte cannabis

Semintele de cannabis pot fi consumate ca atare sau decojite (decorticate), pot fi folosite la smoothie-uri si shake-uri, in iaurturi sau deasupra cerealelor cu lapte. De asemenea, se pot presara seminte de cannabis si deasupra checurilor, fursecurilor sau cozonacilor, gratie aromei lor deosebite, asemanatoare cu cea a nucilor.

Seminte de in

 

Cu toate ca sunt mai reduse ca dimensiuni fata de soiurile prezentate mai sus, nu te lasa indus in eroare de marimea acestora! Semintele de in contin foarte multe fibre solubile, care ajuta la scaderea colesterolului, ajutand la stabilizarea glucidelor din sange. De asemenea, in compozitia lor intra si lignani, un tip de estrogeni vegetali, care detin un rol important in prevenirea aparitiei tumorilor.

Poti fi adugate in diverse mancaruri gatite, precum si la ovaz cu lapte, in fursecuri, prajituri, checuri sau alte produse de patiserie.

Putem vedea astfel ca semintele detin un rol major in sanatatea oricui, daca sunt consumate zilnic. Prin urmare, de la seminte de in, pana la seminte de cannabis, poti observa cu usurinta beneficiile date de aceste alimente adeseori subestimate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.