Care sunt diferitele tipuri si dimensiuni de anvelope auto?

307
Publicitate

Care sunt diferitele tipuri si dimensiuni de anvelope auto

Astazi in acest articol vrem sa cunosti diferitele tipuri de anvelope care pot fi achizitionate.

Publicitate

Jantele anvelopelor sunt piesele metalice pe care sunt montate acestea din urma, dar pe langa faptul ca au o dimensiune functionala, ele efectueaza si o lucrare decorativa, fiind numerosi producatori dedicati fabricarii acestor piese.

Exista o serie de criterii de care trebuie sa tineti cont atunci cand schimbati anvelopele vehiculului.

Inainte de a decide sa le schimbati, trebuie sa stiti ca cele mai potrivite pentru masina dumneavoastra sunt cele pe care vehiculul le aduce deja ca standard.

De asemenea, trebuie sa cunosti masuratorile minime si maxime ale anvelopelor noi pentru a nu creste consumul de combustibil sau pentru a pune in pericol siguranta masinii. O mare nepasare ar fi comisa in cazul alegerii rotilor cu centimetri mai mari decat cele care vin ca standard.

Dar cate tipuri de anvelope exista si care sunt acestea? Pentru a gasi raspunsul, trebuie doar sa urmati cu atentie urmatoarea clasificare si sa cititi mai multe pe acest site web.

Dimensiunile anvelopelor

Un alt mod de a sti ce tipuri de anvelope exista este prin dimensiune. Este necesar sa se diferentieze latimea si diametrul, doi factori care vor avea o mare transcendenta in raport cu aderenta anvelopelor pe asfalt. Cu cat sunt mai largi, cu atat vor fi fixate mai mult pe drum.

De obicei, vom gasi:

  • Jante de 15 inci.
  • Jante de 16 inci.
  • Jante de 17 inci.
  • Jante de 18 inci.
  • Jante de 19 inci.

Care sunt rotile vehiculului si care sunt piesele lor?

Parti ale unui ansamblu de roti

  • Daca doriti ca masina sau camionul sa arate atractiv, cel mai bun lucru pe care il puteti face pentru acesta este pus pe roti noi. Rotile sunt forta vitala a masinii si unul dintre primele lucruri la care se uita oamenii. Un set bun de anvelope poate face ca o masina plictisitoare sa arate moderna intr-o clipa. Inainte de a cheltui banii , aflati despre diferitele tipuri de anvelope.
  • Jantele din aliaj sunt cele mai frecvente de pe piata. Sunt mai scumpe decat cele din otel, dar economisesc bani in ceea ce priveste acestea. Acest lucru se datoreaza faptului ca acestea sunt mai usoare si imbunatatesc economia de combustibil a vehiculului. Acestea sunt mai susceptibile de a se sparge si indoi, dar este o compensatie buna pentru consumul crescut de combustibil. Exista mult mai multe modele si ofera stil si functionalitate.
  • Rotile din otel costa mai putin decat celelalte tipuri. Ele sunt un exemplu excelent ca functia este mai presus de forma; ele sunt pentru utilitate, nu pentru stil. Acestea rezista la cele mai nefavorabile conditii meteorologice si stiluri de conducere. Rotile din otel sunt grele si pot rezista la multe abuzuri, dar testeaza puntea vehiculului si eficienta consumului de combustibil. Departamentele de politie folosesc roti de otel la vehiculele lor, deoarece acestea pot intra in coliziune cu borduri de mai multe ori, fara a se rupe.

Cat de importante sunt rotile de la masina?

Iata partile componente ale unei roti:

  • Alezajul central este o gaura goala situata chiar in centrul rotii. Alezajul central este ascuns de un capac care are sigla producatorului, astfel, nu il veti putea vedea cand roata este montata pe masina.
  • Janta este diametrul rotii exterioare – atunci cand se discuta dimensiunea rotii, in mod normal este luat in considerare diametrul jantei.
  • Spitele formeaza structura care se cupleaza de la placa la marginea jantei. Pe piata sunt disponibile o serie de modele de spite cu un numar diferit de spite, forme, lungimi si diametre. Spitele joaca un rol vital in descoperirea rezistentei si greutatii unei roti.
  • Placa este sectiunea centrala din jurul orificiului central, care detine gaurile pentru suruburi pentru urechi. Se fixeaza in centrul rotii in timp ce spitele leaga janta de placa.
  • Alezajul tijei supapei este o deschidere (adica gaura) care faciliteaza introducerea aerului in interiorul anvelopei. Tija supapei este alcatuita din material metalic sau cauciuc.
  • Cercul cu suruburi este format din centrele gaurilor pentru suruburi, in care urechile conecteaza roata la punctul central.

Fata exterioara este fata rotii principale care formeaza designul pe care il puteti vedea pe vehicul. In afara de stil, fata exterioara confera structura rotii. Mai mult, aceasta parte a rotii este cunoscuta in mod normal sub numele de paianjen.

Dimensiunea rotii trebuie luata in considerare pentru a va asigura ca se potriveste perfect. Alezajul central trebuie proiectat bine pentru a se asigura ca janta este mentinuta in mod corespunzator. Diametrul inelului de alezaj si modelul indraznet trebuie concepute pentru ca gaurile sa se potriveasca in mod corespunzator cu modelul suruburilor.

Desi poate parea elegant atunci cand montati roti si anvelope mai mari pe vehiculul dvs., diametrul rotii va avea un impact direct asupra franarii, acceleratiei, manevrabilitatii, citirii vitezometrului si transmisiei masinii dvs.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.