Ca tanar antreprenor sau proprietar de afacere cu experienta limitata, scalarea afacerii poate fi o sarcina descurajanta. Daca vrei sa-ti dezvolti afacerea intr-un mod sanatos, care sa nu compromita calitatea produselor sau serviciilor pe care le propui, ai nevoie de cateva indrumari in acest sens. In randurile urmatoare vei putea descoperi trei strategii care te pot ajuta sa-ti scalezi afacerea intr-un mod natural, fara investitii masive si nejustificate din punct de vedere financiar.
Iata cum poti sa-ti cresti afacerea intr-un mod cat mai natural posibil!
- Testeaza cat mai multe produse noi
Una dintre cele mai bune modalitati de a-ti scala afacerea este prin testarea de produse noi. In acest mod iti poti extinde baza de clienti si poti creste natural veniturile firmei. Cu toate acestea, este important sa abordezi aceasta strategie cu prudenta. Nu te aventura in introducerea multor produse noi simultan deoarece risti sa-ti coplesesti clientii sau sa compromiti calitatea produselor existente.
Ar fi indicat ca la baza acestui proces sa existe cateva cercetari de piata pentru a se putea identifica lacunele din linia ta de produse. Cauta zone in care concurentii tai sunt mai slabi sau mai putin activi si profita din plin. Odata ce ai o lista de produse potentiale, testeaza-le cu un grup mic de clienti, inainte de a le pune la dispozitia intreagii tale baze de posibili cumparatori. Acest lucru iti va permite sa colectezi feedback extrem de util si sa faci imbunatatirile de care ai nevoie inainte de a investi intr-o lansare mare. De asemenea, daca momentan nu dispui de resurse financiare pentru investitii incearca sa aplici pentru un credit online pentru persoane juridice – pe portofin.ro gasesti aceasta facilitate extrem de utila pentru afacerile care doresc sa se extinda.
- Gaseste produsul carlig pentru atragerea de noi potentiali clienti
O alta modalitate importanta de a-ti scala afacerea este gasirea unui produs „carlig” care are capacitatea de a atrage noi potentiali cumparatori. Un produs cu carlig este un produs care este conceput pentru a atrage clienti noi. De exemplu, daca ai un magazin online un produs carlig poate fi reprezentat de oferirea transportului gratuit la comenzi ce depasesc o anumita suma. Un cadou strecurat in colet sau un voucher de reducere pot fi, de asemenea, percepute ca fiind un astfel de produs care sa atraga noi clienti.
- Investeste mai mult in publicitate daca ai un magazin online sau deschide puncte de distributie in mai multe orase sau zone daca ai un magazin fizic
In cele din urma, daca vrei sa-ti scalezi afacerea, trebuie sa investesti mai mult in publicitate. Indiferent daca ai un site web sau un magazin fizic, publicitatea este esentiala pentru a atrage noi clienti si pentru a creste veniturile firmei tale. Daca ai un site web de comert online, ia in considerare optimizarea SEO pentru a-ti imbunatati clasamentul din motorul de cautare si pentru a genera mai mult trafic pe site-ul tau. De asemenea, poti investi in publicitatea pay-per-click (PPC) pentru a viza anumite cuvinte cheie si date demografice.Daca ai un magazin fizic, ia in considerare deschiderea unor puncte de distributie in mai multe orase sau zone pentru a-ti extinde acoperirea si pentru a atrage noi clienti.
In concluzie, scalarea afacerii intr-un mod sanatos necesita o planificare si o executie atenta. Prin testarea de noi produse, gasirea unui produs carlig, si investitia mai serioasa in publicitate, iti vei pute extinde baza de clienti si, automat, creste veniturile firmei tale fara a compromite calitatea produselor sau a serviciilor.
sursa foto: pexels.com