Digitalizarea afacerilor mărește productivitatea agenților de vânzări?

284
Publicitate

Timpul petrecut de agenții de vânzări nu e întotdeauna dedicat… vânzării. O analiză Higher Echelon, organizație care oferă consiliere pentru optimizarea unora dintre cele mai importante afaceri din SUA, a arătat că doar o treime din activitatea agenților este dedicată vânzării. Restul de două treimi reprezintă operațiuni care nu generează venituri. Încă odată se dovedește că timpul înseamnă bani – motiv pentru care specialiștii IT au dezvoltat softuri de tip SFA, automatizând o bună parte din activitatea de vânzare.

Transformarea digitală aduce beneficii pentru întreaga companie în ceea ce privește economisirea timpului și a resurselor. Comunicarea documentelor digitale este mai rapidă și se pot genera rapoarte folosind o aplicație cu interfață intuitivă. Comenzile sunt gestionate automat chiar și online datorită serviciilor de integrare ERP, iar cu ajutorul SFA supervizorii au detalii în timp real despre statusul vizitelor fizice la clienți.

Publicitate

Dar mai mult decât atât, o mare parte din avantajele tehnologiei influențează direct productivitatea agenților de vânzări care utilizează un soft SFA, care este tot mai utilizat în companiile aflate în plină dezvoltare.

Beneficiile SFA pentru agenții de vânzări

Când vine vorba de planificarea activității de vânzare, datorită SFA agenții de vânzări știu unde trebuie să ajungă zilnic direct de pe aplicația mobilă. Managerul setează vizitele care trebuie efectuate la clienți, vizite pe care agentul le va confirma direct de pe smartphone. În acest fel, nu mai este necesară întocmirea unor rapoarte și documente fizice, iar locațiile clienților pot fi accesate direct din aplicație.

De asemenea, cu ajutorul unei aplicații SFA, agentul de vânzări oferă clientului informații actualizate despre ofertele disponibile în portofoliul companiei. Specialistul în vânzări poate verifica disponibilitatea produselor, prețurile și promoțiile actualizate folosind o opțiune de tip catalog. Apoi, după ce clientul s-a hotărât, agentul poate înregistra comenzi și încasări direct din aplicație, minimizând riscul erorilor cauzate de obicei de procesarea manuală a comenzilor.

Dacă este cazul, agentul de vânzări are la dispoziție funcția de tipărire a facturilor sau chitanțelor folosind imprimanta termică, aceasta putând fi conectată la dispozitivul mobil. Este un element important pentru clienți, care, la rândul lor trebuie să gestioneze atent achizițiile și să dețină documente justificative. 

Mai mult timp pentru vânzări cu SFA

Datorită funcționalităților SFA, agenții de vânzări reduc sau chiar elimină operațiunile repetitive și completarea manuală a documentelor. Înregistrarea comenzilor, a vizitelor și a încasărilor se realizează digital, iar agenții au mai mult timp să își atingă și să depășească obiectivele de vânzări. Prin urmare, digitalizarea afacerilor contribuie la creșterea productivității acestora, dar și a departamentelor conexe.

Și echipa de vânzări din compania ta poate deveni mai productivă cu Optimall SFA! Concepută pentru a fi personalizată în funcție de obiectivele fiecărei afaceri, aplicația se bazează pe trei componente: aplicația mobilă pentru agenții de vânzări, aplicația desktop pentru supervizori și conectarea la sistemul de gestiune și planificare. Aceasta a fost integrată cu succes în numeroase industrii, specialiștii Optimall by AROBS dezvoltând soluția SFA încă din 2003, anul în care a fost lansată special pentru piața românească.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.