Este posibil sa pierzi in greutate prin dans?

105

Este posibil sa pierzi in greutate prin dans?Dansul este unul dintre cele mai complete exercitii care exista, deoarece nu numai ca ofera multe beneficii atat pentru sanatatea fizica, cat si pentru cea mentala, dar va poate ajuta, de asemenea, sa pierdeti in greutate.

Dupa cum a declarat dr. Pablo Berenguel, seful Grupului de activitate fizica al Societatii Spaniole a Medicilor Generali si de Familie (SEMG), dansul este o metoda sanatoasa si benefica de a pierde in greutate progresiv. “Pentru ca este un exercitiu aerobic, ne ajuta sa consumam calorii si sa ne intarim sistemul muscular, deoarece datorita pasilor si miscarilor sale multiple exercitam o mare diversitate de grupe musculare.”

Potrivit unui studiu publicat in Journal of Physiological Anthropology, un program de dans aerobic este la fel de util pentru pierderea in greutate ca mersul cu bicicleta si joggingul. In plus, in comparatie cu exercitiile fizice, dansul are avantajul ca este o activitate sociala si distractiva care favorizeaza faptul ca practica sa se prelungeste in timp si ca riscul de abandon este mai mic.

Care dans are cele mai multe beneficii?

Numarul de calorii pe care le ardem va depinde de tipul de dans si de cat de des dansam. Astfel, dansul in sala de bal este un exercitiu de intensitate moderata, asemanator mersului viguros, iar practica sa timp de o ora consuma in jur de 220 de calorii. Pe de alta parte, exista si alte tipuri de dans mult mai intens, cum ar fi Zumba, care constituie un exercitiu similar cu cel facut atunci cand inotati cu intensitate sau alergare si care poate arde pana la 800 kcal.

In ceea ce priveste frecventa, este recomandabil sa faceti cel putin 3 sesiuni pe saptamana de cate o ora fiecare. Si, evident, daca scopul nostru este sa pierdem in greutate, trebuie sa insotim practica dansului cu o dieta echilibrata.

BUN PENTRU CORP SI MINTE

Pe langa faptul ca te ajuta sa slabesti, dansul exercita multiple efecte benefice asupra sanatatii. Imbunatateste circulatia si intarirea plamanilor, articulatiilor si spatelui, precum si controlul tensiunii arteriale si restul factorilor de risc cardiovascular. Pe de alta parte si la nivel mental, dansul ne face sa secretam endorfine care promoveaza bunastarea si reduc senzatia si, de asemenea, imbunatateste memoria si previne dementa si Alzheimerul.

CE FEL DE DANS ALEG?

Teresa Gaztañaga, experta in medicina sportiva si membra a Societatii Spaniole de Medicina Sportiva (FEMEDE) recomanda alegerea tipului de dans care ne place cel mai mult. Toate dansurile, chiar si cele mai linistite, misca grupe musculare si sunt o activitate importanta.

Chiar si asa, exista cei care tonifica unele domenii mai mult decat altele sau care lucreaza mai mult sau mai putin pe echilibru, flexibilitate si coordonare. Acest lucru ne poate ajuta sa optam pentru una sau alta, pe care o ramaneti?

  • Balet. Imbunatateste nivelul de rezistenta, corecteaza obiceiurile posturale proaste, tonifica muschii, imbunatateste flexibilitatea si echilibrul. Va poate ajuta sa ardeti pana la 450 kcal. in fiecare ora.
  • Dansuri orientale. Ele intaresc muschii abdomenului, pelvisului, feselor si bratelor, ajutand la buna functionare a organelor sexuale si ameliorand durerile menstruatiei si menopauzei. Vei arde intre 200 si 300 kcal. Pentru o ora de dans.
  • Flamenco. Cu el se exercita intregul corp. Cu acesta, coapsele sunt tonifiate, iar bratele la fel. Veti consuma 300 kcal. pe ora.
  • Dansuri moderne(funky, hip-hop…). Ele sporesc rezistenta, coordonarea si forta. Sunt dansuri de mare intensitate cu care vei arde in jur de 400 kcal. pe ora.
  • Dansuri latine(merengue, salsa, samba, bachata…). Este considerat un exercitiu de mare impact, fiind un exercitiu aerobic de mare intensitate. Functioneaza muschii picioarelor si bratelor si se consuma intre 300 si 400 kcal. O ora.

In orice caz, dupa cum subliniaza dr. Gaztañaga, trebuie sa avem intotdeauna in vedere faptul ca modalitatea de dans pe care o alegem este adaptata sanatatii si conditiei fizice a fiecaruia. Si ca incepem sa o practicam incet pentru a progresa pe masura ce corpul nostru ne cere sa facem acest lucru. Vezi mai multe detalii pe DanceVision.ro.

Dansul este o modalitate foarte eficienta de a ramane puternic si sanatos la toate nivelurile

Chiar acum sunt o multime de oameni cu rutinele lor intoarse, cu viata lor in pauza, in stare de soc, dupa o pandemie in care totul a fost pus pe pauza.

Acesta este motivul pentru care am impartit acest articol despre dans si despre beneficiile acestuia. Dansul este benefic din multiple puncte de vedere si nu doar ajuta la slabit ci de asemenea ajuta si la o pastrare a unei minti sanatoase, fara stres.

Dansul alaturi de o muzica buna, poate face miracole in cazul inclusive al depresiilor datorate problemelor cotidiene, dansul ajuta la stabilirea unei relatii cu noi insine si la pastrarea unei legaturi de socializare cu cei din jur. Dansul este eliberator de stres, se stie deja acest fapt.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.