Invata despre gastroenterologie si bolile sistemului digestiv

4

Ce trebuie sa stii pe scurt despre gastroenterologie?

Miscari intestinale anormale (constipatie, diaree), sangerare rectala (sange in scaun), arsuri la stomac frecvente dupa aproape fiecare masa, dureri abdominale si balonare, dureri la esofag si dificultati la inghitire (disfagie) si inceputul examinarilor regulate pentru cancer colorectal peste 50 de ani este un declansator. Stabiliti o consultatie cu un gastroenterolog la sectie de gastroenterologie Romgermed.

Daca simptomele sunt recente sau foarte severe, puteti incepe cu o examinare initiala cu medicul dumneavoastra de familie, care va decide daca ar trebui sa fiti indrumat catre un specialist.
gastroenterologie
Tulburarile gastrointestinale care pot fi impartite in functionale si structurale includ greata, varsaturi, intoxicatii alimentare, intoleranta la lactoza si diaree. Aproximativ 4 din 10 persoane au cel putin un simptom digestiv la un moment dat, iar majoritatea afectiunilor gastro-intestinale pot fi prevenite si/sau tratate.

Cele mai frecvente simptome asociate cu gastroenterologie

In general, simptomele care ar trebui sa te faca sa te gandesti la programarea unui consult de gastroenterologie sunt lipsite de importanta la oameni, indicand o educatie medicala slaba. Cateva modalitati de a arata simptomele sunt:

  • Cefalee, oboseala, unghii casante sau chiar caderea parului (poate indica deficienta de fier in organism);
  • Dificultate la inghitire (fie alimente sau apa, ceea ce poate indica un posibil cancer esofagian);
  • Ingrasarea sau pierderea in greutate intr-o perioada scurta de timp poate indica, de asemenea, o problema legata de sistemul digestiv, care ar trebui sa sugereze o vizita la gastroenterologie ca solutie viabila.

Sfaturi pentru a evita neplacerile gastro

  • Aprovizionarea cu alimente: consumati cele mai stabile alimente la micul dejun si la pranz. Cina ar trebui sa fie usoara. Nu mai mancati alimente solide dupa ora 20:00. Sau cu 2-3 ore inainte de culcare.
  • Mestecati alimente: mestecati incet alimentele in gura pana cand alimentele sunt zdrobite complet pentru a proteja tractul digestiv si a beneficia de o digestie optima.
  • Dieta sanatoasa si echilibrata: Fructele, vitaminele, produsele bogate in fibre, suplimentele digestive si probioticele sunt aliati in promovarea digestiei sanatoase. Alegeti alimentele potrivite in timpul sarcinii.
  • Evitati consumul de produse procesate industrial si fast-food. Produsele fast-food nu contin nutrienti, nu sunt digerabile si pot ramane in stomac pana la 10 ore.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.