Creșterea treptată a unei companii depinde în mare măsură de mediu său intern, de modul în care cei aflați în partea superioară a piramidei ierarhice comunică în mod optim cu angajații. Ulterior, într-o companie în care ai posibilitatea de a crește, de a te dezvolta profesional, este iarăși o motivație intrinsecă pentru oameni. Managementul unei organizații este o noțiune des întâlnită atât în literatura de specialitate cât și în articolele de presă care analizează modele de bună practică în cadrul companiilor. În cadrul acestui articol vom discuta despre câteva exemple de obiective smart pentru realizarea unei strategii de marketing eficiente dar și despre instrumentele pe care orice manager le are la dispoziție pentru a putea eficientiza și urmări munca angajaților în mod sistematic.
Cât de importantă este strategia de marketing pentru o companie
Vizibilitatea în piață a unei companii coincide cu creșterea organică a vânzărilor. Boom-ul informațional a ajutat în mare parte configurarea unor noi instrumente de marketing care să proiecteze afacerile în mediu online și implicit, mai aproape de cumpărători. Pentru a putea implementa empiric obiectivele asumate la nivel de firmă, un manager trebuie să implementeze instrumente de atingere a unor obiective smart. Această noțiune se întâlnește mai ales în cazul proiectelor, planificării acestora, iar acronimul SMART semnifică specific, măsurabil, acționabil, relevant și în termenul propus. Practic, dacă fiecare sarcină de lucru diseminată trece prin acest filtru de proiectare în acord cu obiectivul central al proiectului, ea are o șansă de reușită maximă, mai ales dacă și resursa umană este una specializată. O diagramă Gantt de proiectare a sarcinilor aferente acestor tipuri de obiective poate ajuta orice manager să își mobilizeze echipa către un deziderat. Orice tip de proiect sau colaborare a firmei nu trebuie să neglijeze partea de vizibilitate. Pentru a crește pe termen lung numărul de clienți sau colaboratori, firmele trebuie să dețină o paletă largă de opțiuni în online, un site bine structurat și bineînțeles, o optimizare SEO constantă prin conținut de calitate. În plus, segmentarea pietei încă de la lansarea pe piață a companiei trebuie să își diversifice nișa astfel încât noile produse să ajungă ca și concept la cât mai mulți clienți.
O analiza SWOT – doar un instrument managerial?
Evaluarea performanței se face prin indicatori specifici dar o companie trebuie să țină cont și de alte procese care vizează mediul intern și extern. O incompatibilitate în munca dintre două departamente poate influența negativ calitatea muncii. Atribuirea oamenilor pe diverse domenii de muncă trebuie să vizeze în primă instanță productivitatea dar și integrarea. Atât ca instrument managerial cât și de leadership, o analiză SWOT care să reflecte puncte tari si puncte slabe ale unei firme atât intern cât și extern este binevenită pentru structura de conducere pentru a putea remedia în timp util problemele. Trecerea succintă în revistă a acestor indici va fi un bun punct de plecare pentru a putea reglementa climatul intern și relaționarea dintre angajați, anumite breșe de securitate, partea de comunicare externă a unei companii.