Parbriz nou? Nu uita de calibrare

7

Parbriz nou? Nu uita de calibrareCe vehicul nou astazi lasa o reprezentanta fara a dota unele dintre numeroasele sisteme de asistenta a soferului deja pe piata. Aceste sisteme sunt, de asemenea, cunoscute sub acronimul ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) si functioneaza datorita camerelor si senzorilor care sunt de obicei instalati pe parbriz.

Si aici gasim un alt motiv pentru care parbrizul trebuie sa fie bine instalat. In mod normal, acesti senzori si camere sunt de obicei plasati in cea mai mare parte a parbrizului din mai multe motive: este un loc sigur, departe de socuri si impacturi, are o vizibilitate mai buna din aceasta pozitie, iar actiunea perii le mentine curate. Multe firme asigura montare la domiciliul clientului 7 Zile din 7 Zile.

Dar daca dupa o operatiune de intretinere, schimbare sau inlocuire a parbrizului, acesti senzori si camere nu sunt calibrati asa cum le-a livrat producatorul? Daca nu vor putea detecta liniile care delimiteaza benzile drumului sau daca nu vor putea detecta apropierea unui obstacol, aceasta poate fi o problema.

De aici si importanta ca intotdeauna in atelier aceste elemente instalate pe parbriz sa fie calibrate.

Alege un parbriz de calitate

Dar nu numai o instalare buna depinde de siguranta noastra, este, de asemenea, important ca parbrizul pe care il vom instala in masina noastra sa fie de calitate si sa respecte aprobarile. 90% din reactia soferului depinde de vedere. Cand te urci la volan, verifica daca geamul este curat, astfel incat nimic sa nu-ti impiedice vizibilitatea. Si daca are vreo ciocnire sau fisura, nu ezitati sa mergeti si sa o reparati cat mai curand posibil pentru a preveni raspandirea acesteia pe parbriz, iar consecintele sa fie mai grave.

Este clar ca parbrizul este un element esential in orice vehicul si ca, in cazul unei reparatii sau inlocuiri, va trebui intotdeauna lasat pe maini bune. Acest lucru este confirmat de Johan Mortier, “trebuie sa fii foarte riguros in ceea ce priveste timpul de aplicare si uscare, pentru a te asigura ca vehiculul recupereaza 100 la 100 din rigiditatea sa structurala si ca, indiferent de ce se intampla, parbrizul ramane in functiune”.

Parbriz spart: mai bine reparat sau dupa caz, schimbat in siguranta

In timp ce deseurile generate de repararea unui parbriz se incadreaza intr-o scrumiera, cele produse prin inlocuirea unui intreg au nevoie de o furgoneta. Numai din acest motiv este recomandabil sa incercati sa reparati, ori de cate ori este posibil, in loc sa schimbati intregul parbriz.

In plus fata de acest motiv ecologic exista si altele, cum ar fi faptul ca, indiferent cat de bine se face lucrarile de inlocuire, nu va arata niciodata la fel de bine ca atunci cand parbrizul a fost asamblat la fabrica cu noul vehicul. Repararea parbrizului va evita eventualele probleme, cum ar fi prizele de apa, defectiunile in functionarea unor sisteme de asistenta la rulare, cum ar fi senzorul de ploaie, camera frontala etc.

Nici nu putem ignora faptul ca este mult mai rapid sa reparam defectul decat sa inlocuim parbrizul, astfel incat sa putem continua sa ne bucuram de masina noastra mai devreme.

Cand sa inlocuiti un parbriz spart?

Parbriz spart

Deteriorarea minora a parbrizului vine de obicei in doua forme principale: aschii si crapaturi. O aschie este, de obicei, deteriorarea parbrizului care marcheaza in mod clar punctul de impact prin resturi sau pietre. Acest punct de impact poate fi in forma de stea (crapaturi scurte care se formeaza spre exterior din centru), gaura portara (circulara), gaura partiala (forma de semiluna), fisura (crapatura mica mai mica de 1 cm).

Crapaturile creeaza o linie distincta in sticla, care poate varia de la mai putin de un centimetru la latimea parbrizului. De obicei, ruleaza orizontal intr-o linie dreapta sau oarecum ondulata. Chiar si crapaturile lungi dintr-un parbriz sunt uneori reparabile.

Parbrizul tau poate fi reparat?
Daca sa reparati sau nu parbrizul depinde de trei factori principali: dimensiunea, adancimea si locatia. Crapaturile mai mari si mai adanci din sticla care se extind pana la marginile parbrizului sunt mult mai susceptibile de a avea nevoie de un inlocuitor decat aschii mici de mica adancime care se indeparteaza de marginile parbrizului.

Mai jos, vom analiza mai multe despre acesti trei factori de decizie:

Tehnologia de reparare a parbrizului de dimensiune
Este o industrie care avanseaza rapid, astfel incat capacitatea de a repara fracturi mari sau fisuri se schimba adesea si poate varia in functie de compania de reparatii. Dar depinde si de locatia avariei si de expertiza atelierului.

Adancime
Acest lucru este strans legat de dimensiunea daunelor, dar in ceea ce priveste adancimea daunelor care penetreaza parbrizul. Un parbriz este de fapt un sandwich de sticla: un strat exterior de sticla, un strat intermediar de plastic si un strat interior de sticla. In cazul in care deteriorarea este prin stratul exterior si interior al sticlei, este prea adanc pentru a efectua o reparatie a parbrizului.

Locatie
Locatia daunelor afecteaza foarte mult capacitatea de a efectua o reparatie a parbrizului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.