8 lucruri de care să ții cont în management-ul de flotă. Ep.1

0
66

Monitorizarea flotei auto este o misiune complexa, care necesită deopotrivă atenție și organizare. Atribuțiile pornesc de la o localizare GPS precisă a autovehiculelor și ajung până la analize complexe pe bază de rapoarte. În funcție de alegerile făcute de managerii de flotă, timpul alocat sarcinilor de serviciu poate fi unul îndelungat sau unul foarte scurt. Implementarea anumitor echipamente de tipul GPS auto vin în sprijinul managerilor, facilitând o serie întreagă de procese.

Cu toate acestea, managementul unei flote auto nu poate fi automatizat pe deplin, tocmai din acest motiv este nevoie de personal bine angrenat în acest domeniu. Mai departe, am pregătit o serie de lucruri esențiale pentru un management de flotă eficient.

  1. Localizarea GPS precisă a tuturor elementelor care alcătuiesc flota auto

După cum am mai precizat, localizarea reprezintă una dintre atribuțiile primordiale ale managerilor de flotă. Fie că vorbim despre automobile sau despre alte elemente mobile, nevoia unei evidențe clare a locației acestora este incontestabilă. Datorită noilor sisteme GPS, doar un click desparte managerii de flotă de șoferii lor. Un lucru important este ca managerii să aibă acces la localizare oriunde și oricând, prin intermediul oricărui dispozitiv.

  1. Șoferi buni înseamnă costuri reduse

Un stil de condus ineficient aduce de la sine pierderi financiare pentru companie. Multe companii adoptă programe de pilotaj defensiv, instruind șoferii să evite frânarea și accelerarea bruscă, depășirea limitei de viteză sau staționarea cu motorul pornit. Mai mult decât atât, trebuie avut în vedere faptul că un stil de condus iresponsabil poate duce la accidente, urmările fiind cu atât mai grave.  Pentru un management eficient și optimizarea costurilor, au fost create aplicații de limitare a vitezei în funcție de segmentul de drum sau limitare a timpului de staționare.

  1. Configurarea flotei în funcție de profilul companiei

Alegerea automobilelor din cadrul companiei trebuie să țină cont, în primul rând, de profilul și nevoile activității desfășurate. După stabilirea dimensiunilor și capacității, este necesară identificarea celui mai bun raport între preț și calitate de pe piața de automobile. De asemenea, atragerea finanțărilor pentru procurarea automobilelor reprezintă de multe ori o sarcină importantă pentru managerii de flotă. După procurarea acestora, nu mai rămâne decât un pas – alegerea celor mai buni șoferi și atribuirea mașinilor în funcție de profilul acestora!

  1. Gestionarea plăților și a consumului

În momentul în care un manager pune în mișcare flota, trebuie să se asigure că aceasta deține tot ce e necesar: ITP, RCA, CASCO, dar și carburant suficient. Pentru a nu uita de plățile care se efectuează regulat, este recomandată folosirea aplicațiilor care notifică managerii într-un interval de timp optim cu privire la termenele de expirare ale acestora. Astfel, se evită considerabil atât riscul amenzilor, cât și vizitele costisitoare la service. În ceea ce privește carburantul, se constată că un avantaj major îl constituie contractele pe termen lung încheiate cu diverși furnizori. De asemenea, monitorizarea consumului ajută la identificarea eventualelor furturi de carburant, problemă des întâlnită în managementul de flotă.

Făcând o retrospectivă asupra celor spuse mai sus, se pare că managerii de flotă au o serie interminabilă de atribuții și responsabilități. Însă, după cum am văzut, tehnologia și aplicațiile vin mereu în ajutor, pentru eficientizarea maximă a muncii!

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.