Accidentul de care a profitat industria papetariei sau cum au aparut notitele autoadezive

0
324

Toti utilizatorii de papetarie au auzit, cu siguranta, de post-it. Sunt acele notite autoadezive de diferite culori pe care le tot lipesti pe monitor, acte, birou si alte locuri si obiecte pentru a tine loc de alarma. Nu putem tine minte toate detaliile fiecarei actiuni de la birou, insa ne putem aminti lucrurile importante la vederea notitelor pe care le-am facut.

De fiecare data cand vrei sa iti notezi o informatie scurta, primul instinct este sa privesti locul de pe birou in care sunt situate notitele autoadezive sau sa deschizi sertarul in care le tii. Probabil nu iti poti inchipui activitatea zilnica de la serviciu fara aceste produse de papetarie indispensabile, insa nu a fost intotdeauna asa. Post-it-urile sunt o inventie recenta, insa modul in care au fost inventate a fost cu totul accidental. In randurile urmatoare vei vedea cum industria de papetarie a avut norocul sa primeasca „revelatia” acestor mici notite printr-un simplu accident.

Adezivul

Pe cand lucra la o renumita corporatie americana, Spencer Silver facea cercetari pentru a crea un adeziv foarte puternic cu aplicabilitate in industria aerospatiala (nicidecum in papetarie). In loc sa obtina un lipici puternic, a reusit sa creeze unul foarte slab, sensibil la presiune. Fiindca era prea slab, firma nu l-a vazut folositor, insa avea doua caracteristici interesante. In primul rand, cand atingea o suprafata, putea fi dezlipit fara a lasa urme. A doua trasatura importanta e faptul ca era reutilizabil, fiind foarte rezistent la rupere, dizolvare sau topire. Timp de mai multi ani, fara a-i fi gasita o aplicare eficienta, acest adeziv nu a fost produs la scara larga.

Potrivirea

Unul dintre colegii lui Silver, Art Fry, era membru al unui cor de biserica. O singura problema il deranja constant: faptul ca isi pierdea mereu semnele pe care le aseza intre paginile cartii sale de cantece bisericesti, iar rezolvarea a fost una simpla. S-a hotarat sa foloseasca adezivul lui Silver pentru a lipi usor acele semne, impiedicandu-le sa mai cada.

O alta problema se ridicase acum: la dezlipire, adezivul respectiv se transfera, cateodata, de pe foita de hartie care tinea loc de semn de carte pe pagina. Pentru a rezolva aceasta situatie, acestia au inventat si un strat special cu care sa acopere hartia inainte sa puna adezivul pentru a asigura retentia de lipici.

Comercializarea

Timp de cativa ani, acest produs de papetarie a fost intens folosit in interiorul companiei, iar in 1977 a fost testata vanzarea catre publicul larg in cateva orase. Nu a avut foarte mare succes, insa echipa de marketing a avut alta idee: sa ofere mostre gratuite.

De aceasta data, succesul a fost urias. Mai mult de 90% din oamenii si afacerile care au beneficiat de aceste mostre gratuite au plasat comenzi pentru acest produs de papetarie in perioada imediat urmatoare. Doi ani mai tarziu, notitele autoadezive au fost lansate pe tot teritoriul Statelor Unite, dupa care au intrat pe piata internationala a papetariei, devenind unele dintre cele mai bine vandute produse ale acestei industrii la nivel mondial.

Daca vrei sa ai acces rapid, avantajos si diversificat la o gama variata de produse de papetarie, birotica si mobilier de birou, intra pe OfficeClass.ro! Vei gasi un furnizor de incredere care te va ajuta sa economisesti bani, timp si energie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.