Cele mai nocive alimente pentru sanatatea creierului

15

Cele mai nocive alimente pentru sanatatea creierului 3

Ai consumat o multime de fructe de padure colorate, ai mancat nuci intre mese si ai avut somon la masa de pranz. Toate acestea sunt miscari bune daca scopul tau este sa ai o sanatate mai buna a creierului. Dar cum ramane cu alimentele care iti pot creste riscul de probleme de dispozitie sau de memorie, mai ales pe masura ce imbatranesti?

Afla ce alimente potential problematice ar trebui sa apara cat mai putin la tine in farfurie (sau sa dispara cu totul).

​Margarina

Margarina este bogata in grasimi trans. Poate stii ca grasimile trans nu sunt bune pentru inima si vasele de sange. Cercetarile au descoperit ca acestea pot provoca, de asemenea, ravagii asupra functiei creierului. Un studiu din revista Neurology a constatat ca adultii in varsta care aveau cele mai mari niveluri de acid elaidic (un tip comun de grasimi trans) in sange au avut cel mai mare risc de a dezvolta dementa.

​Alcoolul

In timp ce un singur pahar de vin sau de bere este putin probabil sa-ti afecteze mintea, alcoolul in exces tinde sa deterioreze caile de comunicare ale creierului. Cu cat bei mai mult, cu atat poate fi mai dificil sa procesezi informatii noi sau sa-ti amintesti lucruri. De asemenea, alcoolul te poate face sa te simti confuz sau deprimat.

​Sucurile dulci

Daca vrei sa-ti mentii mintea ascutita pe masura ce inaintezi in varsta, fereste-te de bauturile foarte dulci. Cercetarile au descoperit ca oamenii care beau multe sucuri acidulate, ceai dulce si alte bauturi cu mult continut de zahar sunt mult mai probabile sa aiba probleme de memorie. Aceste bauturi, care contin adesea un tip de zahar numit fructoza, pot face chiar si anumite parti ale creierului sa devina mai mici.

​Cartofii prajiti si alte alimente prajite

Oamenii care mananca multe alimente prajite, procesate, tind sa se descurce mai rau la testele care masoara abilitatile lor de gandire. Motivul probabil: alimentele prajite si grase. Aceste placeri vinovate provoaca inflamatii care pot deteriora vasele de sange ce alimenteaza creierul.

​Gogosile

Aceste delicii gustoase sunt atat prajite, cat si incarcate cu zahar, o combinatie nefasta cand vine vorba de sanatatea creierului. Obtii o inflamatie dubla din procesul de prajire si excesul de zahar. Studiile au asociat nivelurile ridicate de zahar din sange cu dementa. Si mai rau: gogosile contin grasimi trans, un alt ingredient de care creierul tau nu are nevoie.

​Painea alba si orezul alb

Carbohidratii rafinati, chiar si cei care nu au un gust foarte dulce, iti vor creste glicemia. Din aceasta cauza, mintea ta se poate simti obosita. Mai mult, cercetarile arata ca prea multi carbohidrati rafinati pot creste riscul de aparitie a bolii Alzheimer, in special la anumite persoane care sunt predispuse la aceasta afectiune. Alege painea integrala, orezul brun si pastele integrale din grau atunci cand vrei sa consumi carbohidrati.

​Carnea rosie

Este bogata in grasimi saturate, care sunt daunatoare pentru inima, precum si pentru creier. De fapt, limitarea carnii rosii este un principiu al Dietei MIND, un program de alimentatie bazat pe cercetare, care vizeaza mentinerea memoriei si a gandirii ascutite. Vrei o sursa de proteine care sa fie mai buna pentru creierul tau? Alege pestele, carnea slaba de pasare si fasolea!

Informatii oferite cu ajutorul specialistilor de la Centrul Medical Misca

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.