Drumul de la idee la o afacere de succes se poate realiza dacă există un plan de afaceri bine pus la punct, alături de muncă susținută. Cei mai mulți oameni de afaceri, aflați la început, sunt conștienți că fără un capital minim, business-ul nu poate fi demarat. Când banii sunt o problemă, creditele pentru afaceri sunt de un real ajutor.
Chiar și cele mai mari businessuri de astăzi au plecat de la scară mică. Cum orice început este greu, multe persoane cu idei și planuri viabile de afaceri renunță înainte de a face pasul decisiv. Motivul invocat este lipsa unui buget pe care ei îl consideră adecvat.
Când nu poți apela la un împrumut din partea rudelor, prietenilor sau unui potențial asociat, ajutorul poate veni din altă parte. Creditul pentru afaceri Mikrokapital îți poate oferi imboldul necesar pentru a începe o afacere chiar și dacă nu ai economii.
1. Alege domeniului de activitate
Important este să te îndrepți către ceva cunoscut, pentru a avea șanse mai mari de reușită. Competențele pe care le ai într-un domeniu te pot ajuta să te dezvolți și să descoperi mai ușor punctele forte pe care să mizezi.
2. Identifică trendul
Orice afacere are un segment spre care tinde și pe care trebuie să îl urmărească. Este important să te folosești de toate oportunitățile apărute pentru a urmări tendințele și pentru a ține pasul cu ele.
3. Stabilește bugetul proiectului
Așa cum spuneam, când banii sunt insuficienți pentru demararea afacerii, un credit pentru afaceri este de mare ajutor. Atenție însă, ca rambursarea să fie făcută la timp, iar dacă lucrurile nu merg în direcția dorită, să apelezi din timp la creditori pentru suport.
4. Realizează planul
Pe termen mediu și lung previziunile trebuie realizate încă de la început. Lucrurile însă se vor schimba permanent, pe măsură ce afacerea este pusă în practică. Feedback-ul este esențial, de multe vei fi nevoit să faci modificările în planul pe termen scurt, mai repede cât ai anticipat, pentru ca businessul să poată evolua.
5. Înființează firma și identifică locația
Dacă nu ai o firmă, va trebui să faci demersurile legale pentru a înființa una, pentru obținerea avizele necesare funcționării, dar și pentru a găsi locația potrivită afacerii. Toți acești pași sunt importanți, dar este nevoie de timp și răbdare pentru parcurgerea etapelor necesare.
6. Analizează piața și concurența
Ideal este să ai date statistice despre domeniul de activitate al afacerii tale, informații despre concurență, astfel încât să identifici rapid nișa de piață. Dacă există mai multe afaceri pe același segment pe care îți dorești să intri și tu, recomandat este să găsești punctele forte și cele slabe ale concurenței, pentru a putea defini businessul tău și pentru a-i asigura dezvoltarea.
7. Strategia de marketing și comunicare
Totul în ziua de astăzi se raportează la modul de prezentare, apariție și parte de comunicare. Pentru a fi vizibil, trebuie să ai o strategie de marketing. Dacă nu vrei să apelezi la profesioniști, măcar fă o documentare a pieței și observă ce anume fac cei care sunt cunoscuți. Adoptă modele de succes ale altor firme, dar raportează totul la propria afacere.
Poți să îți faci reclamă utilizând instrumente de marketing și de vânzări ceva mai simple, fără a implica costuri prea mari la început sau poți aloca o parte consistentă din buget acestui punct al proiectului, tocmai pentru ați asigura șansele de reușită.
8. Produse adaptate nevoilor
Secretul reușitei în afaceri spune că trebuie să ai un produs sau un serviciu care să vină în întâmpinarea unei nevoi. Dacă reușești să te axezi pe satisfacerea unei cerințe care nu și-a găsit rezolvarea, atunci ai o afacere cu potențial.
9. Resursa umană
Reușita și evoluția unui business țin în mare măsură de atitudinea și dedicarea angajaților. Dacă ai posibilitatea, cel puțin la început, folosește forța de muncă a membrilor familiei sau a prietenilor de nădejde.
O afacere poate porni și dacă nu ai economii. Cum? Cu un plan de afaceri bine gândit, etapizat, cu o idee nouă de afaceri sau cu o ingenioasă abordare a unor afaceri care există în piață. Banii necesari pentru demararea unei business pot veni printr-un credit pentru afaceri, un ajutor necesar, atunci când resursele financiare sunt limitate.