ELECTRICE-ELECTRONICE

Despre utilitatea implementarii sistemelor de control acces

De ani buni de acum, una dintre primele proceduri prin care trece un nou angajat odată ajuns într-o organizație este aceea de a-i fi întocmit un card de acces. Acest card de acces poate include sau nu fotografia sa, dar înregistrează numele său, marca de angajat și/sau CNP-ul și nivelul de acces asociat rolului sau funcției sale în organizație. Un sistem de control acces are  două funcții principale pe care le îndeplinește: prima este aceea de securitate- asigurând trecerea de barierele organizației (în diferite zone ale sale) doar selectiv, personalului autorizat, iar a doua- de raportare a prezenței și timpului petrecut dincolo de zonele delimitate ale companiei a angajatului.

Pentru că foaia sau condica de prezență sunt documente obligatorii pe care o organizație trebuie să le dețină pentru a fi în conformitate cu reglementările Inspectoratului Teritorial de Muncă, odată cu instalarea sistemului de control acces, compania deținătoare a acestui sistem beneficiază de optimizarea costurilor pe acest segment, dar și de ușurarea lucrului cu datele de prezență la locul de muncă, unui simplu dar stufos registru fiindu-i luat locul de întregistrarea datelor într-o aplicație sofware.

Așa cum spune și numele său, un cititor al cardului de acces identifică datele posesorului acelui card. Citirea cardului de acces poate fi făcută prin introducerea cardului într-un intrând care are fix dimensiunile lui, prin validarea cardului cu o mișcare continuă de-a lungul unei suprafețe delimitate, sau doar prin apropierea acestuia de cititor, proximitatea fiind suficientă în acest caz citirii datelor.

Pe lângă cardul de acces- cel mai des întâlnit dintre elemente de securitate puse la îndemână de managementul organizațiilor, care poate lua forma unei cartele magnetice sau a uneia contactless, sistemele de control acces pot funcționa și pe bază de tastare a unui cod de acces, pe bază de amprentă, scanare a retinei sau recunoaștere vocală.

Există o serie de caracteristici care contribuie pe de o parte la securitate, dar și la gradul de încredere pe care îl putem avea în sistemele de control acces. Acestea sunt:

  • interferarea cu sistemul de alarme. Dacă un răuvoitor poate pătrunde în zona delimitată prin distrugerea și deschiderea controllerului, un senzor poate declanșa o alarmă astfel încât faptul că unitatea este deschisă sau atacată să fie făcut cunoscut.
  • protecția contra penelor de curent—sistemele pot fi prevăzute cu baterii interne astfel încât dispozitivul să continue să funcționeze în parametri normali și pe perioada în care liniile de curent sunt căzute.
  • schimbarea codurilor pentru cardurile de acces: aceasta se poate face mutând doar câteva switch-uri în unitatea de control.
  • înregistrarea vizitatorilor—unul dintre cele mai valoroase attribute este abilitatea de a păstra evidența activității(de câte ori și cine a deschis o anumită ușă). Acest lucru este de obicei principalul punct de start într-o investigație post-incident.

În afara estimării costurilor de proiectare și implementare, o echipă din cadrul unei organizații care vrea să se decidă asupra alegerii unui sistem de control acces în detrimental celorlalte existente pe piață trebuie să ia în considerare și aspecte referitoare la acordurile speciale din partea personalului angajat care le va folosi, dar și referitoare la frecvența de utilizare și necesitarea schimbării codurilor de acces.

În cadrul unei organizații, sistemul de control acces poate fi integrat cu alte sisteme de securitate, cum sunt sistemele de supraveghere sau sistemele antiefracție.

About the author

Related Posts

Leave a Reply

Lasă un răspuns