Ca orice afacere, deschiderea unui restaurant nu este o treaba usoara. Ea implica multe responsabilitati si cheltuieli – de la crearea unui meniu si promovarea conceptului pe care vrei sa il abordezi, la gestionarea personalului, alegerea mobilierului comercial si negocierea cu furnizorii. Si mai vine intrebarea: echipament de bucatarie nou sau second hand?
Fie ca esti un bucatar gata sa impartasesti creatiile tale culinare cu lumea sau un antreprenor care aspira la succes in industria alimentara, una dintre cele mai grele decizii pe care va trebui sa le iei atunci cand incepi o afacere foodservice este daca sa cumperi echipament HoReCa nou sau deja folosit.
Nimeni nu vrea sa faca compromisuri cand vine vorba de performanta si calitate, dar tentatia costurilor pe care echipamentele second hand le presupune este una destul de mare. Cu toate acestea, in realitate, putine vor fi cazurile in care vei experimenta castiguri pe termen lung prin achizitionarea unui echipament profesional de care altcineva s-a folosit deja ani buni. De fapt, costul mai mare al unui echipament de bucatarie nou va fi probabil eclipsat destul de repede de utilitatea si performanta lui.
Desi numai tu poti decide ce e mai potrivit pentru nevoile si bugetul tau, iata cateva dintre motivele pentru care iti recomandam sa achizitionezi echipamente HoReCa noi!
Riscul defectarii mult mai redus. La fel ca orice aparatura complexa, cu cat un echipament de bucatarie este utilizat mai des, cu atat va avea nevoie de mai multa mentenanta odata ce unele piese vor incepe sa se uzeze. Cu toate ca ideea achizitionarii de echipamente second hand ar putea fi atragatoare la inceput, tocmai din perspectiva costurilor mai mici, riscul defectarii lor este destul de ridicat, lucru care implica reparatii si cheltuieli noi. Un cerc vicios pana la urma pentru ca evitarea cheltuielilor suplimentare atrage dupa sine riscul crearii altora noi. Totusi, daca lasi deoparte aspectul financiar, trebuie sa iti pui problema ce faci in cazul in care defectarea echipamentelor se petrece atunci cand te astepti mai putin. Cum ar fi sa pregatesti un eveniment pentru mai multi invitati si tocmai atunci friteuza pe gaz sa se defecteze? Sau ce faci intr-o zi caniculara in care vitrina frigorifica refuza sa mai functioneze?
Garantie. Avand in vedere aceste potentiale probleme care pot aparea la un echipament deja folosit, este usor de vazut de ce o garantie ar fi la indemana. Mai mult decat atat, in cazul in care se produc eventuale defectari, accesul la piese de schimb este unul cat se poate de facil. Garantia si lucrarile de reparatii sau mentenanta in post-garantie sunt executate in mod direct de catre angajatii departamentului tehnic, avand astfel certitudinea unor lucrari profesionale bine executate.
Tehnologie de ultima ora. Ca in orice alt domeniu, tehnologia in ceea ce priveste constructia de echipamente profesionale HoReCa este in continua dezvoltare, iar facilitatile oferite de echipamentele noi iti pot usura activitatea si iti ofera posibilitatea de a-ti atinge obiectivele intr-o maniera mai practica.