Identificarea cauzei exacte a oricarei probleme de transmisie necesita abilitati, cunostinte si investigatii.Evolutia transmisiilor a facut ca aceste masini si sisteme sa devina din ce in ce mai complexe. Cand sunt necesare reparatii ale transmisiei, determinarea cauzei si vindecarea a ceea ce poate fi dificil. De ce? Deoarece transmisiile au devenit remarcabil de complexe si computerizate si prezinta atat avantaje, cat si dezavantaje. Pe de o parte, performanta transmisiei a devenit evident mai buna in toate modelele de vehicule. Pe de alta parte, complexitatea sporita si digitizarea sistemelor de transport au facut din reparatii o aventura foarte tehnica si complicata.
Dupa cum va puteti imagina, exista diferite tipuri de reparatii cutii automate si optiuni pe care le puteti alege, in functie de natura defectiunii vehiculului dumneavoastra. Intelegerea a ceea ce sunt aceste optiuni va poate ajuta sa luati decizii in cunostinta de cauza.
O reparatie pentru toate defectiunile de transmisie:
Unele lucrari de reparatii cutii automate sunt simple si mecanice. Alteori, este o combinatie de inginerie mecanica si electronica este necesara pentru a va intoarce masina pe sosea.
Cele mai frecvente tipuri de lucrari de reparatii includ:
Ajustari si reparatii auto. Cele mai multe reparatii cutii automate minore sunt simple lucruri care se fac fara a scoate transmisia din vehicul. Daca dvs. este o transmisie controlata de calculator care nu se schimba in mod corespunzator, este adesea rezultatul unui computer care trimite semnale incorecte din cauza unui senzor defect sau transmisia nu reactioneaza la comanda din cauza unei conexiuni necorespunzatoare sau a unui pachet solenoid defect.
Daca o transmisie controlata de calculator nu se deplaseaza prea devreme sau prea tarziu, poate necesita o reglare a cablului de acceleratie. Daca vehiculul are un modulator de vid in locul unui cablu de acceleratie, exista o reglare care poate fi facuta cu ajutorul unui surub de reglare in unele modele. Cu toate acestea, la vehiculele cu modulatoare este important sa se asigure ca nu exista scurgeri de vid si ca motorul functioneaza la o eficienta maxima.
O transmisie este reaplicata pentru a repara scurgerile de lichid de transmisie externa. Daca vedeti petele de ulei pe sol sub masina, este posibil ca transmisia dvs. sa necesite o operatiune de reinschimbare. Pentru a verifica o transmisie pentru scurgeri, un tehnician va pune vehiculul pe un ascensor si va examina unitatea pentru semne de scurgeri de ulei.
Daca o scurgere este observata la oricare dintre garniturile exterioare si transmisia functioneaza bine, tehnicianul va recomanda, cel mai probabil, ca transmisia sa fie reaplicata. Majoritatea sigiliilor externe pot fi inlocuite in timp ce transmisia este inca in masina, dar, in cazul in care etansarea frontala trebuie inlocuita, transmisia trebuie mai intai scoasa din vehicul pentru a avea acces la ea.
Inlocuirea partilor accesibile. Exista o serie de parti care sunt accesibile fara a solicita eliminarea transmisiei complete. Cu toate acestea, piesele accesibile variaza de la transmisie la transmisie si cele mai multe instalatii de reparatii de transmisie ar ezita sa furnizeze garantii semnificative pentru reparatiile externe pentru simplul motiv ca nu vad daca exista probleme interne suplimentare in componentele accesibile numai prin eliminarea transmisiei.
Reparatii cutii automate generale. De asemenea, cunoscut sub numele de “reconstruirea unei transmisii”, o revizie completa implica inlaturarea si dezasamblarea transmisiei in ansamblul sau. Fiecare componenta este inspectata pentru uzura si deteriorare, apoi curatata intr-o solutie speciala de curatare sau inlocuita cu o alta parte, in functie de starea acesteia. Elementele care au suprafete de frecare, cum ar fi benzile si ambreiajele, sunt inlocuite ca toate garniturile.
Convertizorul de torsiune este de asemenea inlocuit, de obicei cu un convertizor nou. Buletinul de service tehnic este verificat pentru a vedea daca producatorul auto recomanda modificari pentru corectarea defectelor de proiectare care au fost descoperite dupa construirea transmisiei. Producatorii de automobile fac adesea kituri de upgrade disponibile pentru magazinele de transmisie pentru a rezolva aceste defecte de proiectare.