A venit vara si temperaturile sunt din ce in ce mai ridicate. O mare parte din soferi au impresia ca antigelul este util doar iarna, pentru ca previne inghetul si o data cu venirea verii, au impresia ca daca vor completa cu apa este suficient.
Acest lucru este gresit. Antigelul este un lichid cu rol atat impotriva inghetului, dar si cu rol impotriva supraincalzirii motorului. Circuland fara antigel sau cu un nivel scazut, riscati sa produceti defectiuni majore la motor si sa nu mai puteti circula, fiind nevoiti sa apelati chiar la un serviciu de tractari auto Bucuresti, pentru a duce masina la service. Daca acest lucru se intampla, sansele sa puteti repara pagubele produse sunt scazute. Deci, de ce sa riscam, mai ales avand in vedere ca antigelul este un lichid relativ ieftin pe piata, deci nu veti fi nevoiti sa scoateti sume de bani exorbitante din buzunar.
Antigelul are o durata destul de mare de viata, pentru ca el creeaza un circuit inchis intre radioator si propulsor. El se poate pastra chiar si ani de zile, insa este necesar sa verificam periodic nivelul lui, asa cum trebuie sa facem si in privinta uleiului de motor.
Pentru a verifica nivelul antigelului trebuie ca motorul sa fie rece, pentru ca este periculos sa deschideti supapa de la antigel cu motorul cald. El poate provoca arsuri grave, deci verificarea trebuie sa se faca numai in aceste conditii.
Antigelul previne supraincalzirea, inghetul, dar are si proprietati anticorozive, deci ideea de a completa cu apa este total gresita. Apa este coroziva si puteti sa faceti pagube care vor duce la defectiuni in timp.
Pentru masina dumneavoastra alegeti un antigel corespunzator si de calitate. Pe piata exista foarte multe variante, insa trebuie sa tineti cont de antigelul pus anterior. Nu este recomandat sa amestecati antigeluri de mai multe culori.