Studiile arata ca doua treimi din conducatorii auto din Europa ruleaza cu anvelope ce prezinta o presiune prea mica. Din acest motiv, ei se expun la numeroase riscuri care pot produce accidente destul de periculoase. Conform anumitor statistici publicate de National Highway Transportation Safety Administration, reiese faptul ca din 11.000 de accidente care se produc din cauza anvelopelor, in 200 se intampla sa fie si victime.
In mod normal, este recomandat sa verifici presiunea din anvelope, cel putin o data pe luna si mai cu seama atunci cand urmeaza sa parcurgeti un drum mai lung. Pneurile se pot dezumfla tot timpul, ca sa nu amintim, de asemenea, ca exista posibilitatea ca ele sa aiba deja o presiune mai scazuta din cauza unor gropi din asfalt.
In zilele noastre, detinem masini performante care ne atentioneaza atunci cand anvelopele se gasesc sub presiunea normala cu ajutorul unor servicii speciale, cum sunt cele oferite de senzoridepresiun.com. Iar daca masina este mai veche, se poate merge la orice vulcanizare sau chiar la benzinarie pentru presiune.
Iata ce se poate intampla atunci cand presiunea din anvelope este una mult prea mica!
Reducerea duratei de viata si deformarea anvelopei
O presiune prea mica va reduce considerabil de mult longevitatea anvelopei. In cazul unei anvelope care prezinta o presiune cu 20% mai mica decat nivelul indicat, randamentul kilometric va scadea cu aceeasi valoare. Daca presiunea din anvelope este cu 0.5 bar sub nivelul normal sub care ar trebui, longevitatea acesteia va reflecta o scadere cu 8.000 de kilometri. O presiune mult prea redusa va determina cresterea nivelului de presiune in zona umerilor, ceea ce inseamna ca va afecta atat forma anvelopei, cat si durata de viata datorita uzurii rapide si premature.
Manevrabilitate scazuta si consum crescut de carburant
In majoritatea cazurilor, o presiune mica pe axa din fata va determina ca vehiculul sa subvireze, in timp ce o presiune prea mica pe axa aflata in spate va conduce la supravirare. In cazul in care anvelopele sunt rulate cu cel putin 1 bar sub nivelul recomandat, deplasarea deja se va efectua in conditii periculoase. Anvelopa prezinta riscul de a exploda si poate fi chiar distrusa in mod ireversibil. Desi va fi umflata din nou, este demonstrat ca o anvelopa rulata la o presiune prea mica va putea exploda din nou. Distanta de franare pe carosabil umed va creste cu 11 metri, iar anvelopele vor consuma un rezervor de carburant de-a lungul unui an.
O suprafata de contact mai mica pe carosabil umed
In general, fiecare 0.5 bar sub nivelul recomandat de presiune inseamna o reducere la jumatate a suprafetei optime de contact. Cu cat presiunea este una mai mica, cu atat sansele de a pierde din controlul pe carosabil umed sunt mai mari, crescand astfel sansele unui potential accident.
Nu exista niciun motiv pentru care ar merita sa iti pui viata in pericol. Posibilitatile de a evita un asemenea risc sunt multiple, insa cel mai eficient si confortabil pentru fiecare este instalarea senzorilor de presiune care sa indice in bord o presiune scazuta a uneia dintre anvelope. Aceasta actiune trebuie intreprinsa cu atat mai mult ca exista si obligativitate legala din acest punct de vedere.