Title
Tot ce trebuie sa stii despre sistemele ERP
28 decembrie 2018
Description

Un sistem ERP este special creat pentru managementul integrat al tuturor operatiunilor si proceselor care au loc intr-o companie dintr-o platforma unica informatica. Toate aplicatiile ERP se pot remarca prin capacitatea lor de a aduce la un loc oamenii, tehnica si componentele de stoft si hard, pentru intreaga organizatie. Sistemele ERP contribuie la atingerea tuturor obiectivelor specifice ale companiei. Sistemul ERP este format din module tipice care sunt special destinate pentru diferite arii de functionare cum sunt vanzarile, productia, achizitia, domeniul financiar, contabilitatea si altele, avand ca mentiune faptul ca ele sunt integrate complet si vor accesa o baza de date comuna.

Cum functioneaza un sistem ERP?

Datele sunt o unitate de masura principala pentru sisteme ERP si astfel, un sistem ERP functioneaza prin relationarea tabelelor din bazele de date in care informatia este stocata si organizata. Legatura existenta intre baza de date si functionalitatea pe care sistemul ERP le indeplineste se face cu ajutorul aplicatiei specifice. Aceasta aplicatie este de fapt cea responsabila de activitatile pentru validare, culegere si prelucare sau transfer dar si export al datelor, activitati care sunt realizate cu ajutorul interfetei specifice. Un sistem poate face culegerea datelor apeland la diverse metode cum sunt si:

  • Introducerea manuala de care operatori a datelor, prin scanarea codurilor de bare;
  • Import din alte baze de date;
  • Tansfer utilizand tehnologii moderne, cum este si EDI.

Care sunt componentele sistemului ERP?

Un sistem ERP are mai multe componente specifice cum ar fi:

  • Componenta de Administrare – speciala pentru a defini nivelurile de acces la informatie, personalizarea de documente sau setarea tuturor actiunilor de backup;
  • Componenta pentru controlling – care permite planificarea tuturor parametrilor financiari din companie si ajuta la stabilirea si controlarea bugetelor de cheltuieli si venituri;
  • Componenta de Contabilitate – speciala pentru automatizarea operatiunilor contabile generale si pentru obtinerea situatiei financiare contabile din standardele europene;
  • Trezorerie – destinata urmaririi operatiunilor financiare si pentru structurarea logia a acestora;
  • Componenta pentru Mijloace Fixe – este destinata pentru a urmari in detaliu operatiunile care au loc asupra mijloacelor fixe atata timp cat ele functioneaza;
  • Componenta preturi – este speciala pentru a gestiona intuitiv si eficient preturile pentru vanzare si achizitie;
  • Stocuri – este speciala pentru gestionarea in timp a stocurilor si pentru a urmari caracteristicile lor;
  • Componenta speciala pentru parcul auto este cea care ofera o evidenta permanenta a tuturor activitatilor facute de masinile din parcul auto;
  • Componenta denumita nomenclator – contine doar informatii despre produse, clienti, gestiune, locatii, personal si ajuta la definirea informatiilor despre companie si despre centralizarea fluxului de lucru;
  • Componenta spatiu de lucru este cea care centralizeaza activitatile pentru operarea datelor curente si ajuta la emiterea rapoartelor de sinteza;
  • Componenta Personal defineste angajatii si urmareste operatiunile executate cu ei;
  • Componenta Rapoarte este cea care genereaza rapoarte diverse pentru orice departament sau pentru fiecare componenta a companiei.

In companiile mari si nu numai prezenta unui sistem ERP este foarte importanta si se va dovedi utila pentru mentinerea lucrurilor sub control.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Puteți citi și ultimele articole online adăugate: