Cum te ajută un soft organigrama în activitatea de business?

12

Te-ai întrebat vreodată ce este un soft organigrama și cum poți să îl utilizezi în activitatea de business? Această soluție reprezintă o mică partea dintr-un soft HR, soluție software care ajută la eficientizarea tuturor activităților din cadrul unui departament HR.

Pentru  început vom defini întâi ce înseamnă un soft HR, urmând ca mai apoi să ne concentrăm atenția pe ce reprezintă un soft organigrama și la ce anume te poate ajuta.

Definirea conceptelor de soft HR și soft organigama

Pe scurt, un soft HR reprezintă o soluție digitală prin care activități precum: administrarea personalului, pontarea angajaților, procesul de training, evaluarea performanței, semnarea documentelor, se pot face prin intermediul unei platforme integrate. Astfel, toate informațiile necesare specialiștilor HR pot fi centralizate într-un singur loc. În acest fel, procesele se vor putea desfășura mai repede, în timp ce erorile pot fi minimizate.

Dacă e să ne reorientăm atenția pe ce reprezintă un soft organigrama, el este un program electronic care ajută în stabilirea structurii organizatorice a companiilor. Mai exact, rolul său principal este acela de a oferi o viziune clară asupra departamentelor, a posturilor și chiar a modului de distribuire al angajaților.

Ce activități pot eficientiza cu ajutorul unui soft organigrama?

Acum că am aflat ce este și care este rolul lui principal, e important să intrăm în mai multe detalii. Spre exemplu, un lucru care cel mai probabil te interesează, este ce poate face un soft organigrama pentru a te ajuta în activitățile de zi cu zi.

În primul rând, el îți oferă posibilitatea de a organiza sarcinile în funcție de departament. Cum spuneam, soft-ul îți oferă o privire unitară asupra tuturor departamentelor din companie, astfel, vei ști ce sarcini trebuie să îndeplinească fiecare departament. Mai mult, având o viziune de ansamblu, vei putea crea și gestiona mai ușor strategiile de administrare a personalului. Spre exemplu, poți stabili noi coordonatori de echipă, sau responsabili pe anumite proiecte. Dacă vei observa că anumite departamente se confruntă cu o lipsă a personalului, poți stabili strategii de recrutare și decide ce responsabilități îi vor reveni fiecărui nou angajat.

Totodată, un soft organigrama din cadrul unui soft HR te poate ajuta și în stabilirea programelor de muncă, utile pentru noul sistem hibrid. Mai exact, poți crea programe pentru zilele în care angajații trebuie să lucreze de la birou în funcție de dependențele și relațiile existente între departamente. Astfel, te vei asigura că toți oamenii care trebuie să lucreze în echipă își vor desfășura activitatea din același loc.

Prin urmare, cu ajutorul unui soft HR poți eficientiza sarcinile de lucru și poți ajuta echipele de proiect să lucreze într-un mod mai operativ.

Nu în ultimul rând, un soft organigrama te ajută și să vizualizi toate subsidiarele companiei, să generezi diverse tipuri de organigrame, să generezi rapoarte și să clarifici atribuțiile fiecărui angajat în parte.

Descoperă un soft HR complex

Implementarea unui soft HR poate fi un proces greoi și de durată, dacă nu știi exact ce ai nevoie. Tocmai de aceea, te invităm să iei legătura cu o companie specializată în dezvoltarea unor soluții integrate de resurse umane și payroll. UCMS by AROBS, este o companie românească inovatoare, cu o vastă experiență pe piața din România. Te invităm să îi contactezi prin e-mail: office@ucms.ro sau la numărul de telefon: 0720 534 424.

Sursă foto: Envato Elements.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.