Dieta alimentara pentru o dantura sanatoasa

4

Dieta alimentara pentru o dantura sanatoasa 4

Nu este un secret pentru nimeni ca unele alimente sunt mai bune pentru dantura decat altele. In randurile ce urmeaza, noi iti oferim o lista cu cele mai importante substante nutritive pe care sa le incluzi in alimentatie pentru a avea dinti si gingii cat mai sanatoase.

​Calciu

Calciul este cel mai bun prieten al dintilor tai. Alimentele bogate in calciu iti intaresc dintii si oasele, ceea ce ajuta la prevenirea cariilor si a altor tipuri de leziuni dentare. Produsele lactate, cum ar fi laptele, branza si iaurtul sunt, in general, cele mai bune surse de calciu. Alte alimente si bauturi bogate in acest mineral includ laptele de migdale, migdalele, legumele verzi, somonul si tofu.

​Fosfor

Fosforul este un mineral esential pentru sanatatea bucala, jucand un rol important in intarirea dintilor. Unele alimente care sunt bogate in fosfor sunt ouale, nucile, produsele lactate, pestele si carnea slaba, cum ar fi puiul si curcanul.

​Vitamina C

Vitamina C este o necesitate pentru sanatatea gingivala. Se gaseste din abundenta in citrice, insa poate fi gasita si intr-o varietate de legume, inclusiv in cartofi, broccoli, rosii, spanac si ardei.

​Ai grija la alimentatie!

Cand simti nevoia de a lua o gustare, tinzi sa mananci ce iti este la indemana sau ai grija sa consumi doar ceea ce este sanatos? Trebuie sa ai in vedere ca gustarile nesanatoase, impulsive, duc adesea la supraalimentare si la luarea unor alegeri care nu fac nimic bun pentru corpul tau, putandu-ti cauza diferite afectiuni, inclusiv carii dentare. Iata cateva sfaturi pentru a face alegeri constiente atunci cand iti alcatuiesti gustarile.

Inlocuieste dulciurile cu gustari sanatoase!

Bomboanele si alte dulciuri nu iti satisfac nicio nevoie nutritionala si iti pot afecta dintii. Schimba-le cu fructe, legume, branza, nuci, migdale, porumb, iaurt si alte gustari sanatoase.

Fa in asa fel incat gustarile sanatoase sa fie cat mai accesibile!

Cei mai multi dintre noi avem tendinta de a consuma gustari care necesita cat mai putin efort pentru preparare. Deschiderea unui pachet de biscuiti este mai rapida si mai usoara decat a petrece cinci minute pregatind un castron cu fructe sau legume taiate felii, ceea ce poate duce la alegeri nesanatoase. Iti recomandam sa tai produsele imediat ce le aduci acasa de la supermarket si sa le depozitezi in caserole.

Minimizeaza consumul de zahar pentru a preveni cariile dentare.

Zaharul excesiv nu este bun pentru dinti si nici pentru restul organismului. Din pacate, multe dintre alimentele si gustarile pe care le gasim in comert in prezent contin mai mult zahar decat ai crede. Specialistii recomanda sa nu consumam mai mult de 36 de grame de zahar pe zi daca vrem sa ne pastram organismul cat mai sanatos. Pentru a evita un consum prea mare de zahar, iti sugeram sa citesti etichetele nutritionale ale fiecarui aliment si sa cauti optiuni indulcite natural sau gustari care au un continut scazut de zahar.

Pe langa dieta, pentru o sanatate orala perfecta este bine sa mergi frecvent la dentist. Controlul regulat te salveaza de o multime de probleme.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.